تتر چیست مقاله جامع در مورد تتر خرید و فروش تتر در داتوبیت

تتر چیست؟ـ مقاله جامع در مورد ارز دیجیتال تتر(USDT)

اگر شما جز افرادی باشید که تازه با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شدید و در این مورد در حال تحقیق هستید، بعد از این با جمله ‹‹تتر شدن›› زیاد سر و کار خواهید داشت. علاوه بر این در تمام صرافی بصورت گسترده استفاده می شود.

به عنوان مثال در صرافی بیترکس یا بیت فینیکس اگر کار کرده باشید احتمالا قسمت مارکت یا تتر را دیدید.

اگر شما یک تریدر باشید قطعا در هنگام معاملات بیت کوین متوجه شده‌اید که وقتی بیت کوین با دلار معامله می‌شود ، دلاری که از آن یاد می‌شود همان تتر است.

  

خیلی از افراد هنوز آشنایی کامل با تتر را ندارند ، با ما همراه باشید تا به صورت کامل با تتر آشنا شوید.


تتر( USDT) چیست؟


تتر یکی از انواع ارزهای دیجیتال است.

در یک بستر توسط یک دلار آمریکا پشتیبانی می شود.

همیشه قیمت آن ثابت در برابر یک دلار است.

به همین دلیل آن را استیبل کوین نیز می نامند.

و از طریق پروتکل Omni Layer Pro بلاک چین بیت کوین تولید شده است.

در واقع در جولای سال ۲۰۱۴ بود که اولین بار توسط رئال کوین راه اندازی شد.شرکت تتر مسئول نگهداری ارز ذخیره شده به عنوان پشتوانه است مبادلات تتر در فوریه ۲۰۱۵ به صورت رسمی آغاز شد.

 توکن های مختلفی برای آن تا به امروز ایجاد شده است اما پر استفاده ترین توکن تتر USDT است. توکن تتر دقیقاً برابر با یک دلار است و هیچگاه بالا و پایین نمی‌شود حتی یک سنت!

همچنین تتر اقدام به تولید رمز ارز بر پایه یورو کرده است علامت آن EURT است.

تیتر یک رمز ارز دیجیتالی بر بستر بلاک چین بیت کوین است که مقدار آن معادل ارزهای فیات مثل دلار یورو و… محاسبه می شود. با توجه به گزارش سایت کوین مارکت کپ امروزه ارزش تتر های در گردش چیزی حدود ۲ میلیارد دلار است. 

از ویژگی های بسیار جالب ارز پایدارUSDT این است است که تریدرها در هنگام نوسانات ارز های دیجیتال می توانند با استفاده از این ارز از ضررهای احتمالی جلوگیری کند و حتی به سودهای کلانی نیز دست بیاورد. این ارز در نوسانات قیمت ارز های دیجیتال همیشه ثابت بوده دستخوش تغییر و تحولات مختلف بازار قرار نمی‌گیرد. به عنوان مثال تصور کنید قیمت بیت کوین در یک روز ۵۰% افت کند ، همانند آنچه که در هفته گذشته (بیستم اسفند سال ۱۳۹۸) رخ داد در همین حین اگر کسی بیت کوین خود را به تتر تبدیل کند و یا به اصطلاح تبدیل شود از این ضربه بزرگ فرار می کند و سرمایه خود را حفظ می کند.

 برعکس همین قضیه نیز صادق است اگر شما  سرمایه خود را به تبدیل کرده باشید به هنگام افزایش به ناگهانی رمز ارزها دیگر هیچ سهمی در آن افزایش نخواهید داشت به عنوان مثال اگر یک شبه قیمت بیت کوین ۳۰ درصد افزایش پیدا کند میزان موجودی ارزش ما همان مقدار خواهد ماند.

تتر چیست؟


هدف  از ایجاد تتر چیست؟


 یکی از ویژگی های جذاب در ارزهای دیجیتال که باعث کشیده شدن افراد مختلف به سمت این بازار می شود نوسانات قیمتی است که در آن رخ می دهد و افراد از این نوسانات کسب سود می نمایند.  اما ایجاد یک ارز دیجیتال با قیمت ثابت که نه افزایش قیمتی دارد و نه کاهش قیمت  وجود دارد بسیار سوال برانگیز است.

سوال مهم در ذهن همه ما ایجاد می‌شود که دلیل ایجاد این ارز از اول چه بوده است؟

یکی از مهمترین اهداف مورد استفاده در تتر همین حفظ سرمایه افراد در نوسانات بازار ارز های دیجیتال است در واقع ارزش فیات دلار به دلیل وجود تورم  به طور مداوم در طول زمان ارزش خود را از دست خواهد داد.  قطعاً یک دلار امروز با یک دلار در ۱۰ سال آینده ارزش یکسانی نخواهد داشت. و این دلیل محکمی بر این این است که یک ارز با ارزش برای سرمایه گذاری بلند مدت نیست در واقع نگه دارندگان طولانی مدت تر نگاهی مانند سپرده بانکی به این ارز داردند ولی با بهره بانکی صرف درصد!!


 برتری دلار تتر نسبت به دلار کاغذی چیست؟


 اما سوال مهم این است که آیا دلار تتر نسبت به دلار فیات آیا برتری دارد؟

 به دلیل ثابت بودن قیمت و اینکه شما می توانید این پول را بدون هیچ بهره بانکی در که کیف پول امنی که خودتان فقط از آن خبر دارید نگه دارید، بدون ترس از مالیات ، دزدیده شدن ، نوسانات قیمت ، بدون واسطه و بدون دخالت هیچ فردی در تجارت و خرید و فروش های خود از آن استفاده کنید. در واقع دیگر شما نیازی به نگهداری دلارهای خود در بانک ها نداریم امروزه با گسترش روز افزون ارزهای دیجیتال کارت های دیجیتالی همانند آنچه که در کارت های بیت کوین در دنیا در حال گسترش است برای تتر نیز در حال ایجاد شدن است و امکان مصرف این ارز دیجیتال به جای دلار کاغذی را فراهم می کند.


توضیح در مورد نحوه کار تتر


 از نظر فنی  متصل به پلتفرم امنی(OMNI) که ان هم متصل به بلاک چین بیت کوین است. 

شرکت بهره برداری تتر  هر توکن تترا معادل یک دلار می داند اما چگونه می توان  مطمئن بود که این ارز دقیقاً یک دلار است؟

 زمانی که پشتوانه این ارز دلار واقعی باشد و به راحتی بتوان این ارز دیجیتال را به دلار واقعی تبدیل کرد ، آن وقت می‌توان ادعا کرد که همیشه این ارز ثابت خواهد ماند. در حال حاضر فقط از طریق صرافی کرکن USDT  قابل تبدیل به دلار فیزیکی است.

 هر دلاری که به صرافی کرکن  ارسال شود قابل تبدیل به یک دلار کاغذی است  بعد و تایید شدن اقدام به معامله بکنید.

 نکته مهم اینجاست که اگر آنقدر این تبادل انجام شود که این صرافی دیگر دلار کاغذی برای ارائه به مشتری را نداشته باشد دیگر نمی توان ارزش این ارز را یک دلار در نظر گرفت ، چرا که دیگر قابل تبدیل به دلار کاغذی نیست در اینجاست که بنیاد تتر باید وارد عمل شود و ارزهای مورد نیاز این صرافی را تامین کند تا همیشه قابل تبدیل شدن به دلار کاغذی وجود داشته باشد اگر این روند همیشه به شکل درست انجام شود میتوان این ادعای که عطر همیشه معادل یک دلار است را درستان اگر این اتفاق به درستی صورت نگیرد و مشتریان نتوانند دلار کاغذی در ازای تر دریافت کنند ارزش این ارز از بین خواهد رفت.

 در واقع می‌توان گفت که تتر یک ارز دیجیتال متمرکز است و مبانی قانونی و قوانین موجود در کشور ها برای تبدیل شدن به دلار کاغذی در آن بسیار دخالت خواهد کرد در نهایت وابسته و محتاج به روابط مالی مناسب و اجازه دائم از مقامات قانونی هر کشور می باشد ارزهای دیجیتال مختلف بسیار پرنوسان هستند و همین خطر سرمایه گذاری در آنها را ایجاد می کند. اما اعزام برای تبدیل آن ها نیاز به احراز هویت وجود ندارد. اما در این گونه نیست ، برای تبدیل تتر به ارز کاغذی شما باید حتماً هویت خود را مشخص و مورد تایید قرار دهید.

تتر چیست؟

تتر چیست؟
خرید و فروش تتر به قیمت یک دلار در داتوبیت


ویژگی های تتر  چیست؟


 کارمزد تراکنش در تتر

انتقالات مالی در دنیا بسیار گران هستند و به عنوان مثال  سوئیفت پرکاربردترین سیستم مالی در نقل و انتقالات بین المللی است کارمزد انتقالی حدود ۲۰ دلار دارد و میانگین کارمزد آن حدود ۳۰ دلار می رسد که با افزایش مبلغ به صورت صعودی بالا می رود این در حالی است که اگر از ارزی استفاده می‌کنیم که در این سیستم ثبت نشده است باید کارمزد انتقالی بیشتر از حد معمول پرداخت کنید این در حالی است که تتر در ازای انجام تراکنش خود بین کیف پول های مختلف هیچ هزینه ای را دریافت نمی کند

 قیمت

 بسیار پر نوسان هستند و هر روز چند درصد افزایش و کاهش در خود را تجربه می کند. اما دلار تتر همیشه ثابت است و معادل یک دلار می باشد. این قضیه اهمیت زیادی برای افراد مختلف به خصوص معامله‌گران آلت کوین های کوچکتر دارد چرا که این ها بیشتر دچار نوسانات ناگهانی شدید در خود می شود.

 مدت زمان انجام تراکنش ها در تتر

فرایند نقل و انتقالات مالی در صرافی ها بسیار زمان‌بر است این فرآیند با توجه به شرایط مختلف از یک روز تا یک هفته قابل افزایش است مگر اینکه شما شانس بیاورید و به تعطیلات آخر هفته ایا تعطیلات رسمی بر نخورید در این شرایط دیگر زمان  انجام تراکنش های شما مدت زیادی طول خواهد کشید. این در حالی است که در پلتفرم تتر این تراکنش را در عرض چند دقیقه صورت می گیرد. این یک ویژگی بسیار مهم برای این ارز است. 

اکثر معامله کنندگان و سرمایه‌گذاران در ارزهای دیجیتال نیاز به انتقال فوری این ارز در عرض چند دقیقه دارد ، تا بتوانند مدیریت درستی در سرمایه خود داشته باشند به خصوص در فرصتهای آربیتراژ که فرصت کوتاه است.

  آربیتراژ چیست؟

 فرآیند  خرید یک ارز از یک صرافی و فروش آنی آن در صرافی دیگر با اختلاف قیمت را آربیتراژ میگویند. گاهی اوقات پیش می آید که قیمت یک نوع کوین در یک صرافی پایین تر از قیمت آن در صرافی دیگر در این شرایط سرمایه گذاران اقدام به خرید با قیمت پایین تر و انتقال آن برای فروش با قیمت بیشتر و کسب سود هستند و انجام این قضیه نیاز به سرعت انتقال بالا در ارزها دیجیتال دارد. 

تتر چیست خرید و فروش تتر

در داتوبیت به آسانترین شکل ارز دیجیتال خود را تهیه کنید.

تتر هک شد!!

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ بود که سازندگان تتر اقدام به هارد فورک این ارز کردند ، در همین حین خبری منتشر شد که چیزی حدود ۳۱ میلیون تتر هک شده است. و همین موضوع در بین جامعه استفاده کنندگان از ارز های دیجیتال این که صرافی ها و کیف پول ها امکان هک شدن را دارند ایجاد شود.

شکایت علیه تتر

 سال ۲۰۱۸ بود که نگرانی هایی در مورد عدم شفافیت شرکت بهره‌برداری از تتر در بین افرادی ایجاد شد و در همین راستا لزوم حسابرسی برای اطمینان از وجود مقدار ارز پشتیبان برای تیتر را ایجاد کرد. هنوز هم که هنوز است خیلی از افراد نگران این هستند که شرکت بهره‌برداری از تعدد و نگه دارنده آن به صورت شفاف و متعهد این کار را انجام ندهد و پشتوانه لازم برای این امر را ذخیره نکند که امکان از بین رفتن و سقوط ناگهانی این ارز را ایجاد می کند.

تا زمانی که این شفافیت برای همه استفاده کنندگان محرز نشود به طور قطع نمی‌شود این ارز را برای نگهداری در کیف پول برای مدتی به صورت مطمئن و با خیال راحت استفاده کرد و اما باید جستجو کرد تا بدانیم چقدر این این شرکت ها به صورت شفاف عمل کردند تا همین امروز میزان نقاط ضعف این شرکت ها در شفافیت کمتر از نقاط قوت آنها بوده است.

 مثلاً در آوریل سال ۲۰۱۹ دادستان کل نیویورک شرکت پشتیبانی و سازنده تتر،خسارت ۸۵۰ میلیون دلاری به مشتریان و پنهان کردن این مسئله از سرمایه‌گذاران کرد و در همین راستا پرونده هایی برای این شرکت ایجاد شد. در طی این رفت و آمد های قضایی مشخص شد که این مبلغ به یک شرکت پانامایی به نام کریپتو کپیتال کراپ بدون اینکه قرارداد خاصی و یا توافقنامه محکمی ایجاد شود پرداخت شده است.


شرکت  ای فینیکس شرکت مادر تتر


شرکت  ای فینیکس شرکت مادر تتر و اپراتور صرافی ارز های بیت فینیکس است گفته می‌شود که برای پنهان کردن این داستان چیزی حدود ۷۰۰ میلیون دلار از ذخایر پول نقد ارز دیجیتال تتر را به صورت مخفیانه برداشت کرده است در همین راستا این شرکت ها در بیانیه گفتند:

این پرونده با سوء نیت نوشته شده و سوالات با ادعاهای اشتباه و دروغین مطرح شده است. برعکس، ما می‌دانیم که کریپتوکپیتال این مبالغ را گم نکرده است، بلکه در واقع آنها توقیف شده اند. ما به طور جدی برای اجرای حقوق خود تلاش کرده ایم و این وجوه را رفع توقیف خواهیم کرد. متاسفانه به نظر می رسد دفتر دادستان کل تلاش دارد تا به مشتریان ما ضرر بزند.


چگونه با قیمت واقعی تتر تهیه کنیم


در ایران  خرید و یا فروش طنز های دیجیتال به خصوص ارز دیجیتال تتر با قیمت واقعی و با کارمزد های پایین بسیار سخت و مشکل  بود.

اما با فعالیت سایت داتوبیت این امکان ایجاد شده است که به با سرعت و امنیت بالا و کارمزد پایین شما می توانید اقدام به خرید یا فروش ارز های دیجیتال به خصوص تتر کنید

 نحوه خرید یا فروش در سایت داتوبیت بسیار آسان است  شما کافیست بعد از ثبت نام در سایت و احراز هویت اقدام به خرید یا فروش ارز مورد نظر خود بکنید.

داتوبیت

داتوبیت مرجع تخصصی خرید و فروش ارز های دیجیتال به قیمت جهانی بدون دخالت در قیمت گذاری

  راهنمای خرید تتر

 بعد از اینکه در سایت عضو شدید کافیست در بین آگهی های موجود در سایت که توسط فروشندگان حقیقی ایجاد شده است یکی را انتخاب کنید و با کمترین کارمزد ممکن اقدام به خرید نمایید.

 در ابتدا شما می بایست به اندازه مبلغ مورد معامله وجهی را به عنوان گرو در سایت بگذارید و بعد از اینکه ارز دیجیتال خود را از فرد مورد معامله دریافت کردید این مبلغ  از حساب شما کسر و به فروشنده انتقال داده می‌شود و اگر ارز دیجیتال به حساب شما واریز نشد مبلغ شما بدون هیچ کم و کاست  در دسترس شما خواهد بود برای خرید های دیگر.

 راهنمای فروش تتر

شما باید در ابتدا در سایت عضو شوید و با ایجاد آگهی های فروش به ارز مورد نظر خود منتظر پیشنهاد خرید از طرف خریداران باشید در صورتی که فردی به شما پیشنهاد خرید داد شما با تایید معامله وارد روند معامله می شوید.  در مرحله بعد خریدار باید به اندازه مبلغی که درخواست خرید داده است در سایت گروگذاری کند.

بعد از گروگذاری مبلغ مورد نظر آدرس کیف پول خود را به شما خواهد داد و شما با خیال راحت بعد از گذشتن از مرحله گروگذاری وزن می توانید ارز دیجیتال خود را به کیف پول خریدار ارسال کنید و بعد از ارسال و تایید انتقال ارز توسط خریدار مبلغ معامله به حساب شما واریز خواهد شد

 تضمین معاملات شما را گروه داتوبیت انجام می دهد و هیچ کس بدون اینکه مبلغ کامل معامله را بتواند پرداخت کند امکان دریافت ارز را نخواهد داشت.

گروه پشتیبانی در خدمت شما

 گروه پشتیبانی داتوبیت همه روزه در حال خدمت گذاری به کاربران این سایت است و در صورت وجود هر گونه مشکل و اختلاف شما می توانید از بخش حل اختلاف و داوری مشکل خود را با گروه پشتیبانی در میان بگذارید تا در سریعترین زمان ممکن به مسئله رسیدگی شود.

 همانگونه که متوجه شدید در سایت داتوبیت تنها شخصی که قیمت گذاری می‌کند فروشنده است و هیچ کس حق دخالت در آن را ندارد.و شما میتوانید به هر مبلغی که خواستید ارز مورد نظر خود را بفروشید در واقع گروه داتوبیت یک صرافی نیست و این امکان را ایجاد کرده است که شما بتوانید ارز دیجیتال خود را با قیمت جهانی خریداری کنید و یا با قیمت جهانی بفروشید.

 همانگونه که مطلع هستید در صرافی های مختلف برای خرید ارز از شما و یا اینکه  شما ارزی را بفروشند حداقل ۱۰ درصد تا ۲۰ درصد از قیمت جهانی با اختلاف این اتفاق صورت می‌گیرد. در حالی که در داتوبیت کارمزد دریافتی ار ۰.۱ تا حداکثر ۰.۵ درصد است.

با توجه به نوسانات ارزهای دیحیتال و لزوم داشتن اطلاعات کافی در این حوزه مسئولیت هر گونه معامله و سرمایه گذاری در ارز های معرفی شده در داتوبیت به عهده ی کاربر میباشد. و داتوبیت هیچ توصیه در خصوص سرمایه گذاری و فعالیت در این حوزه را ندارد.

منبع: داتوبیت