خرید و فروش ارز های دیجیتال در داتوبیت بدون کارمزد اضافی

خرید بیت کوین ـ فروش بیت کوین ـ خرید و فروش ارز های دیجیتال

بعد از آن که به طور کامل در موردبیت کوین ، اهداف آن ،روش کار،‌ تاریخچه و دیگر موارد به صورت مفصل توضیح داده شد و حالا وقت آن است که بدانیم چگونه می توانیم: خرید بیت کوین  ـ فروش بیت کوین و به طور کلی خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به راحتی و سهولت انجام دهیم.

پیشنهاد مطالعه: بیت کوین چیست؟ مقاله جامع در مورد بیت کوین

 بیت کوین یک ارز فیزیکی نیست و به صورت دیجیتالی معامله می شود. شما برای به دست آوردن آن نیازی به حضور فیزیکی در مکانی ندارید.

به راحتی با سیستم کامپیوتری و یا موبایلی خود می توانید آن را با چند کلیک تهیه نمایید.

 روش های زیادی برای خرید بیت کوین وجود دارد. در دنیا ی افراد از صرافی های بزرگ بیت کوین می‌خرند اما آنچه که ما در ایران با آن روبرو هستیم را می‌خواهیم در این مقاله به طور مفصل برای شما شرح دهیم.


 روش خرید بیت کوین از صرافی های جهانی


 

خرید و فروش بیت کوین و ارز های دیحیتال بدون کارمزد اضافی

خرید و فروش بیت کوین و ارز های دیحیتال بدون کارمزد اضافی را تجربه کنید.

سهولت و یا مشکل بودن خرید بیت کوین برای شما بستگی دارد به کشوری که در آن اقامت دارید. مثلا صرافی Coinbase یکی از بزرگ ترین کارگزاران بیت‌ کوین در دنیا است. در کشورهایی مثل آمریکا ،انگلیس ، کانادا و در اکثر اروپا در دسترس است.  در ایران به دلیل وجود تحریم‌های بین‌المللی قابل دسترس نیست و شما به راحتی نمی توانید در این سایت اقدام به خرید بیت‌کوین بکنید.

 صرافی های دیگر مثل kraken,Poloniex Bittrex, Bitfinex, Bithumb, Coinone نیز از این تحریم‌ها پیروی می‌کنند و به ایرانیها سرویس نمیدهد.

 شما می توانید با استفاده از ابزارهای تغییر آی پی از آن ها استفاده کنید. ولی ریسک بالایی را باید به جان بخرید و انجام چنین کاری اصلاً توصیه نمی شود. دلیل آن این است که: این صرافی ها گاهاً ایرانی‌ها را از فعالیت در پلتفرم خود ممنوع کرده‌اند و اگر شما از این موضوع آگاهی نداشته باشید و اقدام به فعالیت در این سایت ها و صرافی ها کنید با سیستم های پیشرفته ای که امروز صرافی ها و سایت های مختلف برای شناسایی آی پی کاربران خود استفاده می‌کنند به راحتی شما قابل شناسایی خواهی بود و اگر  زیر ذره بین آنها روید به راحتی می‌توانند سرمایه شما را بلوکه کنند.

هنگام ترید در صرافی های خارجی مراقب باشید با ای پی ایران نباشید.

 البته در این بین صرافی هایی مثل صرافی بایننس با این است با وجود اینکه این فعالیت ایرانی ها را محدود کرده و اجازه فعالیت به ایرانی ها نمی دهد ولی اگر شما با ابزار تغییر آی پی مطمئن و مناسب و همیشه با یک آی پی وارد این سایت شوید ایراد آنچنانی به شما نمی گیرد.  اما باز قابل تاکید است که هیچگاه نباید آی پی شما ایران باشد و همیشه تغییر آی پی را مطمئن شوید. مورد مثبت این صرافی این است که اگر شما به عنوان یک کاربر ایرانی شناخته شوید حداکثر ۴۸ ساعت به شما فرصت خواهد داد تا تمام سرمایه خود را خارج کنید و این یک قابلیت و نکته مثبت در این صرافی است.

 پس ما ایرانی ها برای خرید بیت کوین باید چه کار کنیم کجا رویم چگونه با پولی که در حساب های بانکی ما در ایران وجود دارد که به راحتی میتوانیم بیت کوین را بخریم.

 در اینجا من قصد دارم روشی برای خرید ارز دیجیتال اعم از بیت کوین دوج کوین ، اتریوم و غیره را برای شما شرح دهم.


برای خرید ارزهای دیجیتالی (بیت کوین) باید مراحل زیر را طی کنید.


  1.  نصب کیف پول ارز دیجیتال ای که میخواهید خریداری کنید.(بیت کوین)
  2.    پیدا کردن یک فروشنده معتبر و قابل اطمینان برای ارز مورد نظر خود (بیت کوین)
  3. ارائه آدرس کیف پول خود به فروشنده و دریافت ارز دیجیتال(بیت کوین)  از آن فرد
  4.   دریافت ارز دیجیتال خود از فرد فروشنده و پرداخت مبلغ ریالی به آن.

  در ادامه قصد داریم که تمام این مراحل را به صورت کامل برای شما توضیح دهیم.


 نصب کیف پول بیت کوین


خرید و فروش ارزهای دیجیتال بدون کارمزد اضافی

استفاده از یک کیف پول امن برای خرد و فروش بیت کوین شروع کار شماست.

وقتی شما در حال خرید ارز دیجیتال هستید یک مکانی برای نگهداری آن نیز نیاز داریم در واقع شما باید چیزی که پول ها را مانند حساب بانکی خود در نظر بگیرید پس باید کیف پولی را انتخاب کنید که امنیت بالایی داشته باشد.

 کیف پول ها انواع مختلفی دارند و در کل به دو دسته ۱.کیف پول های نرم افزاری و ۲.کیف پول های سخت افزاری تقسیم می شوند.

کیف پول های نرم افزاری قالبا رایگان هستند و روی گوشی های اندروید و ios و یا بر کامپیوترها مختلف به راحتی نصب  می شوند. اما کیف پول های سخت افزاری به صورت فیزیکی هستند و شما مبلغ مورد نظر خود را داخل آن انتقال میدهید و همیشه همراه خود دارید. این کیف پول ها امنیت بیشتری دارند و غالباً توصیه به نگهداری ارز خود به این شکل می‌شود. این کیف پول ها شکلی مانند یک فلش دارند. شما ارز  مورد نظر خود را در آن ذخیره کرده و تا زمانی که به ان  نیاز نداشته باشید در آن جا خواهد ماند اما نگهداری از آن و مفقود و یا مورد سرقت قرار نگرفتن آن بر عهده شماست پس مراقب باشید 

یکی از کیف پول های معتبر و قابل اطمینان کیف پول کوینومی است که برای دانلود آن می توانید به وبسایت رسمی آن مراجعه کنید و به راحتی آن را روی تلفن همراه یا کامپیوتر خود نصب کنید.

 همیشه مراقب باشیم که مسئول نگهداری از اموال خود در دنیای ارزهای دیجیتال خودتان هستید. به عنوان مثال اگر پول به شما که در بانک ها نگهداری میشود در صورت ربوده شدن بانک مرکزی موظف به پرداخت خسارت شما است ولی در صورتی که بیت کوین های شما به سرقت رود دیگر پیگیری آن و بازگشت آن عملاً غیر ممکن است و پول شما و سرمایه شما از بین خواهد رفت.

پس یاد داشته باشید کیف پولهای خود را که افتتاح می کنید آدرس عمومی و خصوصی آنها را به دقت در جای نگهداری و محافظت کنید. تا در صورتی که دستگاهی که از آن استفاده میکنید غیر فعال شدن و یا در دسترس شما نبود به راحتی بتوانید به کیف پول خود مراجعه کنید.

 به عنوان مثال اگر شما کیف پولی ساختید و تمام اطلاعات کاربری و پسورد آن را در دستگاه خود نگهداری می کنید که این را بکنید اگر روزی دستگاه شما خراب شود ربوده شود و یا گم شود دیگر شما نمی توانید به کیف پول خود مراجعه کنید و به هیچ وجه قابلیت بازیابی برای آن را ندارید پس مراقب اموال خود باشید.


پیدا کردن فروشنده معتبر بیت کوین


 بعد از اینکه کیف پول بیت کوین برای خود ساختید شما باید یک فروشنده معتبر و قابل اطمینان پیدا کنید.

 چرا باید فروشنده معتبر باشد؟

 شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که فروشنده چه ربطی به ما دارد و معتبر بودن و یا نبودن آن به ما چه ارتباطی می تواند داشته باشد و چرا ما باید در انتخاب فروشنده و مکانی که در آن خرید و فروش انجام می دهیم دقت لازم را داشته باشیم؟

 می خواهم این را با مثالی برای شما توضیح دهم:

 زمانی که شما قصد خرید بیت‌کوین را می کنید قطعاً  ارز رایج کشور ایران (ریال- تومان) را در اختیار دارید. برای خرید بیت کوین شما می بایست مبلغ ریالی آن را به حساب بانکی فروشنده واریز کنید و فروشنده هم میزان بیت کوین مورد معامله را به حساب کیف پول بیت کوین شما واریز کند.

   این خلاصه کاری است که شما انجام می دهید تا بیت کوین را با ریال و یا تومان بخرید

  سوال من از شما این است که اگر تمام مبلغ ریالی را به حساب فرد واریز کردید ولی اقدام به واریز بیت کوین ها نکرد شما چه می کنید؟ و یا برعکس اگر شما فروشنده باشید و  بیت کوین پای خود را به آدرس کیف پول فرد مقابل واریز کنید ولی او مبلغ ریالی را به حساب شما واریز نکند شما چه می کنید؟

 شما باید وارد مراحل حقوقی برای باز پس گیری اموال خود شوید که مطمئن باشید، خیلی از اوقات نمی توان به این راحتی این مبلغ را از فرد پس گرفت و این به این شرط است که فرد مورد معامله حساب بانکی خود را به شما داده باشد و این دور از ذهن است. چرا که فردی می‌خواهد کلاهبرداری کند هیچ موقع با آدرس و مشخصات خود را وارد یک معامله نمی شود.


 پس راه حل چیست چگونه می توانیم با خیال راحت یک معامله را انجام دهیم؟


خرید و فروش بیت کوین و دوج کوین

اینکه چگونه بیت کوین ، دوج کوین ، تتر ، اتریوم و دیگر ارز های دیجیتال را خرید کنید را برای شما آماده کرده‌ایم.

 یکی از بهترین روش ها برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتالی مختلف مثل بیت کوین اتریوم و غیره را برای شما شرح می دهم:

 شما به راحتی می توانید در سایت داتوبیت این این کار را انجام دهید.

  در سایت داتوبیت به تمام این موارد فکر شده و تمام تمهیدات و موارد امنیتی برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری و دزدی پیش بینی شده است.

 فردی که وارد این سایت می شود اول می بایست احراز هویت را انجام دهد یک سری مدارک برای تایید هویت فرد به سایت ارائه می کند و سپس اقدام به خرید و فروش می کند.

 هر فردی که در این سایت هویت آن تایید شده و می تواند اقدام به فعالیت کند یک فرد معتبر برای این کار است و شما به راحتی و با اطمینان کامل می توانید با آن فرد معامله کنید.

 روش معامله در این سایت به گونه ای طراحی شده است که، فرد به هیچ وجه نمی‌تواند مبلغ ریالی و یا بیت کوین را به حساب شما واریز نکند .

   به عنوان مثال در روند معامله در این سایت شما وقتی خریدار یک ارز هستید مبلغ ریالی آن ارز را در این سایت به عنوان گرو می‌گذاریم تا و تا پایان معامله این مبلغ در اختیار سایت است است و زمانی که فرد مورد معامله شما ارز دیجیتال را به حساب شما واریز کرد و شما از دریافت آن مطمئن شدید  و دریافت ارز دیجیتال را تایید کردید آن زمان است که سایت مبلغ ریالی را به فرد مورد نظر تحویل میدهد در صورتی که فرد ارز دیجیتال را به حساب شما واریز نکند این مبلغ به عنوان گرو نزد سایت است به شما باز پس خواهد داد.

 برعکس این موضوع هم صادق است زمانی  که شما فروشنده بیت کوین هستید. بعد از این که خریدار مبلغ ریالی مورد معامله را به عنوان ودیعه در سایت گروگذاری کرد سایت به شما خبر می دهد و در صورتی که تایید گروگذاری انجام شد شما به با خیال راحت می توانید از ارز دیجیتال خود را به حساب خریدار وارد کنید و پس از تایید واریز ارز دیجیتال توسط خریدار این مبلغ با سرعت تمام به حساب شما واریز می شود

 برای درک بهتر نحوه خرید و فروش در داتوبیت پیشنهاد می کند که به این مقاله سر بزنید.

 آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال در سایت داتوبیت


 سوالات متداوال در مورد خرید بیت کوین


۱.بهترین روش خرید بیت کوین در ایران چیست؟

  انتخاب روش خرید کاملاً به انتخاب شما بستگی دارد. شما از هر روشی می توانید بیت کوین های خود را تهیه کنید به عنوان مثال شما می توانید از کانال های تلگرامی و یا افراد حقیقی و …  خرید کنید ولی نکته مهم این است که این کار ریسک بسیار بالایی دارد و هیچ تضمینی برای امنیت معامله شما وجود ندارد همچنین گاهی برای انجام معامله در برخی صرافی‌ها کارمزدهای بسیار بالایی از شما است می شود.

 پیشنهاد ما  برای شما پلتفرم معاملاتی داتوبیت است.

 چرا که هم کارمزد پایینی دارد و هر تضمین معاملات را به شکل کامل انجام می دهد.

 ۲.آیا خرید بیت کوین بدون احراز هویت ممکن است؟

 بله این در انتخاب شماست که مکانی را انتخاب کنید که در آن هیچ احراز هویت ای صورت نمی گیرد و یا یک مکانی را انتخاب کنید که در آن هویت افراد به شکل کامل مورد تایید قرار میگیرد.

 اگر شما به دنبال یک معامله کاملاً شفاف درست و به‌دور از هیچ گونه خطر هستید مطمئناً نباید نگران احراز هویت باشید. چرا که مدارک شما به صورت کامل در سایت پاک میشود و فقط یکبار برای تایید هویت شما استفاده می شود و دیگر در دسترس هیچ کس نخواهد بود.

۳. مکان هایی که احراز هویت نمی کنند آیا قابل اطمینان هستند؟

 خیر.

 چون در این مکان ها قطعاً افراد سودجو برای به سرقت بردن منتظر هستند و به دنبال فرصت برای رسیدن به اهداف خود هستند.

 ۵.چرا باید احراز هویت انجام دهیم؟

 اگر فردی قصد معامله شفاف  دارد تصمیم دارد که معامله خود را به درستی انجام دهد نباید از یک احراز‌هویت ساده تأثیری داشته باشد و یا جبهه بگیرد چرا که وقتی شما احراز هویت می کنید فرد مقابل شما هم احراز هویت کرده است و در این صورت شما مطمئن خواهید بود که هر دو طرف معامله با قصد درشت و برای انجام امور مالی خود این کار را انجام می دهند .

۶.آیا حتماً باید یک بیت کوین کامل بخریم؟

 خیر یک واحد بیت کوین به ۱۰۰ میلیون واحد کوچکتر به نام ساتوشی تقسیم می شود بنابراین وقتی شما ۵۰ میلیون ساتوشی در اختیار دارید یعنی نیم بیت کوین دارید

۷. حداقل مقدار خرید بیت کوین یا فروش بیت کوین چقدر است؟

 شما می توانید حتی با ۱۰ هزار تومان هم مقداری بیت کوین تهیه کنید و هیچ حداقلی برای خرید بیت کوین وجود ندارد ولی آهن در برخی صرافی‌ها و برخی افراد برای سهولت کار حداقل مبلغی برای خرید و فروش تعیین می کند.

 ۸.ارزانترین روش خرید بیت کوین چیست؟

 این که شما ارز دیجیتال خود را به قیمت جهانی و با کمترین کارمزد خرید یک مزیت به حساب می آید در سایت داتوبیت  شما به راحتی می توانید از بین آگهی های موجود ارزان ترین قیمت را انتخاب کنید و با ۰.۳ تا ۰.۵ درصد کارمزد ارز خود را تهیه کنید این در حالی است که بسیاری از صرافی ها و مکان هایی که خرید و فروش ارز انجام می دهند ، کارمزد های بالای چند درصد از شما اخذ می کند. 

با توجه به نوسانات ارزهای دیحیتال و لزوم داشتن اطلاعات کافی در این حوزه مسئولیت هر گونه معامله و سرمایه گذاری در ارز های معرفی شده در داتوبیت به عهده ی کاربر میباشد. و داتوبیت هیچ توصیه در خصوص سرمایه گذاری و فعالیت در این حوزه را ندارد.

منبع: داتوبیت

پیشنهاد مطالعه:

  1. تتر چیست؟
  2. دوج کوین چیست؟
  3. روش هک بیت کوین؟
  4. ریزش ۴۸ درصدی بیت کوین در اثر کرونا ویروس
  5. آموزش خرید و فروش در داتوبیت