خرید و قروش ارزهای دیحیتال

سقوط ۴۸ درصدی قیمت بیت کوین در پی حوادث ناشی از کروناویروس


کاهش قیمت بیت کوین در پی حوادث ناشی از کروناویروس


در روزهای اخیر شاهد سقوط ارزش سهام ها و بورس های تمام دنیا بودیم. همچنین قیمت نفت و طلا و خیلی از دارایی های مردم دنیا دچار کاهش شدیدی شد. بیت کوین هم خود را از این قاعده مستثنا نکرد و دچار ریزش ۴۸ درصدی شد برخی از صاحب نظران در حوزه ارز دیجیتال بیت کوین و طلا را دارای همبستگی می داند بر این باور هستند که بیت‌کوین و طلا در جریان حوادث ناشی از کرونا ویروس رفتار مشابهی داشتند ، خیلی از این تحلیلگران با وجود کاهش قیمت بیت کوین در بازار همچنان به دفاع خود از بیت کوین ادامه می دهند.

به عنوان مثال تایلر وینکلووس از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت gemini است در این مورد گفته است:

با وجود کاهش قیمت بیت کوین در بازار همچنان از بیت کوین دفاع می کنم و آینده درخشانی را برای آن متصور هستم.

 تایلر در این توییت خود تاکید دارد که بیت کوین دوران اولیه رشد خود را هنوز سپری می‌کند و در ادامه می گوید:

“اگر بیت کوین طلای دوم نیست پس چیست؟ این حقیقت آن گونه که شما ممکن است انتظار داشته باشید عمل نمی‌کند.”

آنتونی پامپلیانو (Anthony Pompliano) از بنیانگذاران Morgan Creek Digital نیز اظهارات وینکلووس را تأیید می‌کند و کاهش قیمت‌ های اخیر را به بحران نقدینگی گسترده‌ تر در اقتصاد جهانی نسبت می‌دهد.

او در ادامه بیان داشت که طلا و بیت کوین رفتار مشابهی از خود نشان داده‌اند هم‌آنطور که انتظار می‌رود قیمت آنها در یک بحران نقدینگی کاهش می یابد دقیقا همین اتفاق در بحران نقدینگی سال ۲۰۰۸ نیز اتفاق افتاد و در پی آن کاهش بزرگی در قیمت‌ها را شاهد بودیم در سال ۲۰۰۸ بازار فلزات دچار افت شدیدی شد و خسارت های بسیار زیادی را وارد کرد به عنوان مثال طلا ۴ درصد نقره ۸ درصد در عرض یک روز در بازارهای جهانی سقوط کرد.

خرید و فروش بیت کوین

 در هفته گذشته کاهش ۱۰ درصدی در کاهش قیمت طلا را شاهد بودیم در مقابل بیت کوین چیزی حدود ۵۰ درصد افت داشته است است .

اما در این این روزها بیت کوین تنها ارز دیجیتالی دچار بحران نیست. بلکه ارز دیجیتال اتریوم نیز کاهش شدیدی را تجربه کرد در شروع سال میلادی وارد قیمت ۱۳۰ دلار شده بود و با شروع کوروناویروس قیمت آن به ۱۷۰ دلار رسید. اما در پی گسترش بیشتر این بیماری همچنین سقوط قیمت نفت و کاهش ارزش بازار های جهانی روند رشد این ارز را متوقف کرد و آن را دچار سقوط بزرگی کرد در حالی که امروز قیمت آن با ۱۲۳ دلار خرید و فروش میشود.

 این اتفاق برای اکثریت ارزهای موجود در دنیا اتفاق افتاده است و هیچ ارزی از این کاهش قیمت در امان نبوده است  شاید یکی از مهمترین دلیل های آن بحران نقدینگی است که اتفاق افتاده است.

قیمت اکثریت ارزهای دیجیتالی  کاهشی بود؛ به گونه‌ای که اتریوم با ۲۹.۷۷ درصد کاهش به ۱۲۳.۸۱ دلار، لایت کوین با ۲۶.۷۳ درصد کاهش به ۳۲.۵۵ دلار، دش با ۳۱.۵ درصد ریزش به ۴۴.۶۱ دلار، نئو با ۳۰.۲۲ درصد کاهش به ۵.۸۹ دلار، تتا با ۳۳.۵۳ درصد کاهش به ۰.۰۵۳ دلار، زد کش با ۳۰.۶۸ درصد ریزش به ۲۵.۴۷ دلار، دکارد با ۳۳.۰۴ درصد کاهش به ۹.۷۸ دلار، هایپر کش با ۳۴.۶۹ درصد کاهش به ۰.۸۵۳ دلار و زدکوین با ۳۲.۲۱ درصد کاهش به ۲.۲۳ دلار رسید.

 در ادامه همراه ما باشید تا ببینیم بحران نقدینگی چطور باعث سقوط بازار میشود.


بحران نقدینگی باعث سقوط بازار می‌شود.


بحران نقدینگی یعنی اینکه  بسیار زیادی از افراد همزمان برای فروش و خروج از بازار اقدام می کند اما میزان فروشندگان بیشتر از خریداران است در نتیجه قیمت روز به روز و لحظه به لحظه پایین‌تر می آید.

 قیمت طلا در بحران اقتصادی جهانی سال ۲۰۰۸ چیزی حدود ۳۰ درصد کاهش داشت و این اتفاق به دلیل این نبوده که طلاق یک کالای ناخن برای سرمایه گذاری است این در حالی است که طلاق جایگاه خود را بعد از پنج هزار سال به عنوان یک دارایی هنوز حفظ کرده است دلیل این اتفاق به دلیل بحران نقدینگی بود که در بازارهای جهانی رخ داده بود در آن برهه سرمایه‌گذاران به نقدینگی بیش از هر چیز نیازمند بودند.

 اما سوال مهم تر اینکه آیا ارز دیجیتال از این بحران نقدینگی نجات می یابد؟

 بیشتر سرمایه گذاران که بیت کوین را برای نقد کردن نگه داشته بودند احتمالاً در چند روز گذشته آن را با هر قیمتی که می توانستند به فروش رساندند بند و همین دلیل احتمالاً یکی از مهمترین دلیل ها باشد.

 اما در این بین خیلی از افراد امید به افزایش قیمت و  سپری شدن این روزهای سخت دارند و بیت کوین های خود را نگه خواهند داشت و اقدام به فروش نمی کند  این این ها هستند که این بازار ها حفظ می کند رفتار مغولان های از خود نشان می‌دهد این گونه افراد در این بازار اقدام به خرید بیت کوین می‌کند و دلارهای خود را تبدیل به بیت کوین کرده و منتظر افزایش قیمت بیش از پیش این ارزمی نشیند.

 شما می توانید در سایت  داتوبیت با ما همراه باشید و هر نوع ارز دیجیتال خود را با قیمت جهانی تهیه کنید 

منبع: سایت داتوبیت