هک بیت کوین

هک بیت کوین-کلاهبرداری بیت کوین-روش سرقت بیت کوین

اگر میخواهید روش های هک بیت کوین ، اولین دزدی در تاریخ بیت کوین ، بزرگترین سرقت بیت کوین و … را بدانید با ما همراه باشید.

بعد از گذشت یک دهه از فعالیت بیت کوین در دنیای ارزهای دیجیتال و تبدیل شدن به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال دنیا و پادشاه ارزهای دیجیتال ، روز به روز و هر لحظه به لحظه شاهد این هستیم که افراد بیشتری برای کسب اطلاعات سرمایه گذاری و یا کسب سود و منفعت به هر روش ممکن به سراغ این رمز ارز می‌آیند. همانگونه که در در تمام جوامع دیده شده است. یکسری از افراد به دنبال پولدار شدن در یک شب هستند و برای رسیدن به هدف خود اقدام به دزدی از اموال دیگران می کنند.

 در این مورد هم افراد زیادی تلاش برای هک بیت کوین می کند علاوه بر این تلاش این هکرها برای هک ارزهای دیجیتال  بیت کوین ختم می شود و از هر روش ممکن که امکان داشته باشد اقدام به این کار می کند اما سوال مهم که برای ما پیش می‌آید این است که؛ آیا خود رمز ارزها قابلیت هک شدن دارد یا خیر و یا اینکه فقط دارایی‌ها از کیف پول ها و یا صرافی ها دزدیده می شود.

 با ما همراه باشید علاوه بر پاسخ به این سوالات انواع حملاتی که می‌توان به ارزهای دیجیتال رخ دهد و همچنین تعدادی از هک های بزرگ در تاریخ را برای شما بیان کنیم.


هک چیست؟


هک یا رخنه به معنی یک سری از روش های هوشمندانه و سریع برای حل مشکلاتی در رایانه است.

در علوم مربوط به رایانه گاه آن را معادل کلمه کرک و یا رمزگشایی می دانند. امروزه در جایی که صحبت از هک می‌شود به معنی نفوذ به یک سیستم رایانه‌ای و یا یک سیستم هوشمند است در حالی که کرک به معنی رمزگشایی است و کراکر به کسی می‌گویند که رمزگشایی یک سیستمی را انجام می دهد. این نکته اهمیت دارد که واژه هک منحصر به کار های رایانه ای نیست و بسیاری از تخصص های دیگر از قبیل موسیقی نقاشی و غیره نیز از این واژه استفاده می کنند که به معنی دگرگونی های هوشمندانه و خلاقانه در آن زمینه است.

 به طور خلاصه هک به معنی افزایش سطح دسترسی به یک مجموعه از راه غیرقانونی و غیر معمول است.

 متاسفانه امروزه خیلی از افراد به فکر پولدار شدن در یک شب هستند و علاقه‌ای به تلاش های بسیار برای خلق پول را ندارند. از همین رو به هک و استفاده از سرمایه دیگران می آورد.

همانگونه که در مقاله جامعی که در مورد بیت کوین برای شما توضیح دادم بیت‌کوین بر بستر بلاک چین فعالیت می کند و کاملاً به شکل غیر متمرکز است و هیچ سرور سیستم و یا مرکزی که بتوان به آن نفوذ کرد وجود ندارد.

 مقاومت و امنیت بسیار بالای ارز های دیجیتال در برابر حد شدن به خصوص در بیت کوین یکی از ویژگی های مهم در برابر ارزهای فیات است.

 به دلیل وجود ده ها میلیون دستگاه ماینر که وظیفه تایید تراکنش‌های بیت کوین را بر بستر بلاکچین آن برعهده دارند.هر کسی که بخواهد بیت کوین را هک کند با این شبکه غیر متمرکز روبروست و هیچ شبکه متمرکزی را مانند آنچه سرور می نامیم در بیت کوین وجود ندارد. هکر باید یک شبکه غیر متمرکز که در سراسر دنیا پخش شده است را هک کند!!!

 اما سوال مهم این است که آیا همچین چیزی امکان پذیر است؟ آیا می شود همچین هکی صورت بگیرد؟

 

بیت کوین

به datobit.com سر بزنید.


روش های هک ارزهای دیجیتال (بیت کوین و…)


 همانگونه که اشاره شد از ویژگی‌های بسیار مهم ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین غیر قابل هک شدن آن است. اما از لحاظ تئوری و روی کاغذ هر چیزی امکان پذیر است .

روش هایی برای هک بیت کوین تعریف می شود و تا امروز تلاش های بسیار زیادی برای هک بیت کوین صورت گرفته است که هر کدام هدف های مختلفی برای خود داشته اند گاهی برای از بین بردن اعتبار دیدگاه گاهی برای کسب سرمایه و هدف های دیگر.


حمله ۵۱ درصدی


 حمله ۵۱ درصدی یعنی اینکه فرد بتواند ۵۱ درصد از هش ریت شبکه را  در اختیار خود بگیرید در این صورت می‌تواند هر بلاک از بیت کوین را هر گونه که می‌خواهد تغییر دهد و هر مقدار بیت کوین که میخواهد برای خود بردارد.
روی کاغذ هر چیزی امکان پذیر است اما آن چیزی که مهم است این است که روی کاغذ است و با توجه به توان شبکه بیت کوین که امروز ایجاد شده است عملاً دیگر انجام چنین کاری برای دیدگان امکان ناپذیر است. مگر اینکه انرژی و پول بی نهایت ای در اختیار داشته باشد تا بتواند این کار را انجام دهد.

با تحقق حمله ۵۱ درصدی شبکه به طور کامل نابود نمی شود.

فردی که با این روش بیت کوین را هک کند چه کارهای میتواند انجام دهد:

  1. انجام تراکنش ها را متوقف کند.
  2. از یک بیت کوین چند بار استفاده کند.

فکر این که بتوان از یک بیت کوین چندین و چندین بار خرید کرد واقعا اغوا کننده است به هر فردی که توان این کار را داشته باشد تحریک می کند تا شانس خود را برای این کار امتحان کند.

فردی که با این روش بیت کوین را هک کند چه کارهای نمی تواند انجام دهد:

  1. بیت کوین های جدید نمی تواند تولید کند.
  2.  امکان دسترسی به کیف پول دیگران را ندارند.
  3.  تراکنش های غیر واقعی را که قبلاً وجود نداشته اند را نمی توانند درست کند.
  4. تراکنش هایی که قبلا تایید شده است را نمی تواند برگرداند.

 بله واقعیت این است که با حمله ۵۱ درصدی به بیت کوین شما نمی توانید هر کاری را بکنید ولی همین ویژگی  استفاده چندباره از یک بیت کوین می تواند دلیل خوبی برای تفکر این حمله را ایجاد کند اما همانگونه که اشاره شد انجام این کار در واقع غیر ممکن است و بعید است حتی فردی به فکر انجام این کار هم بیفتد.


حمله اسپم


 در واقع به عملکرد ای گفته می شود که در آن پیام های بی شماری برای افرادی که هیچ علاقه‌ای به دریافت و خواندن آن پیام ها ندارند اقدام بگیرد همانند آنچه که در پیام رسان های اجتماعی ایمیل و پیام های تبلیغاتی به صورت گسترده شاهد آن هستیم.

کاربرد اسپم در ارز های دیجیتال به این صورت است که اسپمرها  میزان بسیار زیادی از تراکنش های بیت کوین را ایجاد می کند و در پی این اتفاق سرعت شبکه پایین می‌آیند

 با پایین آمدن سرعت شبکه تایید تراکنش ها به کندی صورت می‌گیرد و این سرعت بستگی به میزان حمله دارد و در پی آن نارضایتی استفاده کنندگان از بیت کوین را ایجاد میکند و ایجاد شک عمومی و دلسردی و نارضایتی و کنار کشیدن مردم از استفاده از بیت کوین را در پی دارد.

 خالق بیت کوین در هنگام ساخت ارز راه‌ حل‌ هایی را در کد  های آن قرار داده است. در صورتی که تراکنش ها بسیار زیاد باشد تراکنش هایی با کارمزد صفر به صورت اتوماتیک رد می‌شود و   تراکنش هایی که از آنها کارمزد اخذ می شود در اولویت قرار می‌گیرد بنابراین تنها راه حملات اسپرم به بیت کوین این است که تراکنش هایی با کارمزد را به عنوان حمله استفاده کنیم به همین قضیه توجیه اقتصادی ندارد.

 چه کسی از این حمله سود می برند؟

طرفداران برخی از آلکن ها و فرصت های بیت کوین از کاهش ارزش و اعتبار بیت کوین سود می برد ناخودآگاه خوشحال می شوند از ناامید شدن مردم از بیت کوین و سوق یافتن مردم به سمت استفاده از آلت کوین ها و ارز هایی به غیر از بیت کوین.

 در واقع اگر یک حمله اسپم در دوره های مختلف صورت بگیرد و اگر این حمله برابر با روزی باشد که در آن روز قرار بوده افزایش قیمتی صورت بگیرد یا  افزایش قیمتی صورت گرفته است و تمایل مردم برای خرید یا فروش ارز وجود دارد ولی به دلیل اینکه تراکنش ها با کندی صورت می‌گیرد سرمایه‌گذاران امکان تبادل ارز خود را از دست می دهد که ضررهای بزرگی را برای سرمایه‌گذاران  در پی خواهد داشت و همین موضوع نارضایتی عمومی بسیاری را می تواند ایجاد کند.

گسترش راهکارهایی مانند سگویت و لایتنینگ که مقیاس‌پذیری شبکه را بهبود می‌بخشد، می‌تواند به مرور بیت کوین را از اسپم‌ها مصون کند. چرا که بهبود مقیاس‎پذیری باعث بالا رفتن هزینه اسپم خواهد شد و انگیزه مهاجمان برای حمله به شبکه کمتر خواهد شد.

اما اسپمرها می‌توانند برای افزایش هزینه اسپم هم راهکاری داشته باشند. به این ترتیب که اگر تعداد زیادی از ماینرها به نفع اسپمرها کار کنند، می‌توانند سود حاصل از ماینینگ را برای هزینه‌های اسپم صرف کنند. اما چرا این اتفاق نمی افتد؟

زمانی که یک حمله با این شکل صورت می‌گیرد هزینه تایید تراکنش ها بالا می رود و  سرعت شبکه هم کاهش می یابد این دو عامل با هم به سرعت می توانند باعث افت شدید در قیمت بیت کوین شود. در ادامه با کاهش قیمت بیت کوین درآمد ماینینگ هم کاهش می‌یابد تا آنجا این قضیه ادامه پیدا می کند که دیگر استخراج یا ماین بیت کوین به صرفه نخواهد بود و ماینر توان مالی تامین این حمله را نخواهد داشت.در نتیجه با عدم موفقیت حمله مواجه خواهند شد.


حمله روز صفر(Zero-day attack)


در این نوع حمله از یک باگ موجود در برنامه نویسی ارز دیجیتال استفاده می شود در واقع از یک ضعف امنیتی موجود در برنامه و یا نرم افزار آن ارز که خود توسعه دهنده از آن خبری ندارد استفاده می کنند تا بتوانند به آن سیستم نفوذ بکند که یکی از روش های قابل انجام در دایره انواع حملات است.

 شاید از مهمترین خطر های موجود برای هک شدن بیت کوین این قضیه باشد.

 همه روزه افراد مختلفی برنامه های بیت کوین را بازخوانی می کنند تا بتوانند راه نفوذ ای برای آن پیدا کند بدون شک این قضیه در هر لحظه اتفاق می‌افتد و فکر اینکه این اتفاق آیا ممکن است یا نه همیشه همراه طرفداران و توسعه دهندگاه این رمز ارز است.

برخلاف روش های هک که تا اینجا بیان شده و غالب خطر زیادی را داشتند و انجام آن مستلزم هزینه و امکانات زیادی است، این روش واقعا امکان تحقق دارد. اگر کسی بتواند اختلالی در برنامه بیت کوین پیدا کند، هک بیت کوین ساده خواهد بود.همانگونه که اتفاق افتاده است. و از آن به عنوان «حادثه سرریز ارزش» (Value Overflow Incident) یاد می‌شود.


اولین هک بیت کوین


 در  سال ۲۰۱۰ بود فردی با نام کاربری «jgarzik» در سایت بیت کوین تاک یک مورد عجیب را مشاهده کرد.

او در حال بررسی بلاک های بیت کوین بوده که در بلاک شماره ۷۴۶۳۸ متوجه مورد عجیبی شد.

در این بلاک از بیت کوین دو تراکنش ثبت شده بود که هر کدام بیش از ۹۲ میلیارد عدد بیت کوین مبادله شده بود او از این ارتفاع حیرت زده شد و این موضوع را به سرعت در انجمن سایت بیت کوین تاک گزارش داد.

 این اتفاق به سرعت منتشر شد بررسی‌ها صورت گرفت بعد از انجام بررسی های مفصل در این مورد مشخص شد که فکری ناشناس توانسته از بیت کوین را هک کند و در یک لحظه بیش از ۱۸۴ میلیارد عدد میکرون را تولید کند این در حالی بود که مقرر شده بود تعداد نهایی بیت کوین ها از ۲۱ میلیون عدد بیشتر نشود

 تا آن لحظه عملاً بیت کوین نابود شده بود و دیگر ارزشی نداشت.

اما آنچه که بیت کوین را از این نابودی نجات داد عملکرد سریع خالق بیت کوین یا ساتوشی ناکاموتو  بود همراه دیگر توسعه دهندگان این ارز در سرعت در عرض ۳ ساعت این بار را از بین برد و یک هاردفورک برای بیت کوین ایجاد کرد که در  بیت کوین اعمال شد و در نتیجه این کار باعث شد که بیت‌کوین های تولیدی این هک همه از بین رفتند.

 بعد از ایجاد این هاردفورک دو شبکه بیت‌ کوین بر بستر بلاک چین وجود داشت و اکثر ماینر ها بر روی آن فعالیت می‌کردند و بیت کوین های معیوب را معین می کردند اما به ادعای ساتوشی ناکاموتو ۱۹ ساعت بعد از هاردفورک  تمام ماینر ها بر روی شبکه جدید مستقر شدند و بیت کوین را ما این کردند.

 این یکی از بزرگ ترین اتفاقات در تاریخ بیت کوین است چرا که بیت کوین را از خطر نابودی نجات داد.

در حال حاضر بسیاری از هکرها هر روز برنامه بیت کوین را بررسی می‌کنند تا بتوانند ایرادی در آن بیاورد که همین موضوع باعث تقویت و از بین رفتن بار های موجود در آن نیز می شود ولی امروز بارها و بارها این برنامه بررسی شده و شاید بتوان گفت ایرادی نبوده که  در طول این سال‌ها و نتوانستند اختلالی در کار آن وارد بکند.

چرچیل در مورد درس گرفتن از تاریخ و ضرورت مطالعه تاریخ سخن جالبی دارد :

هرچه بیشتر گذشته را بررسی کنید ، بیشتر در مورد آینده می فهمید.

 ما همیشه امیدواریم که  هیچگاه ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین دچار هیچ گونه هک دزدی و اختلالی نشود. چرا که در این صورت سرمایه بسیار زیادی از افراد از بین خواهد رفت.  در حالی که امیدواریم تعدادی از بزرگترین هکر های تاریخ که در دنیای ارزهای دیجیتال رخ داده است را برای شما بیان می کنیم:


هک صرافی Mt. Gox


از مشهورترین  هک های تاریخ بیت کوین است.

Mt. Gox اولین صرافی های بیت کوین بود این صرافی در ژاپن در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و شروع به فعالیت کرد.کسانی که تازه شروع به فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال کرده‌اند د با این صرافی آشنایی چندانی داشته باشند . احتمالاً اصلا اسم آن را نیز نشنیده باشند. ولی زمانی بود که این صرافی چیزی حدود ۷۰ درصد از تراکنش های بیت کوین جهان را در اختیار داشت و به بزرگ‌ترین صرافی‌ها به شمار می رفت کمتر کسی نیست راهی را به یاد دارد و شاید نشنیده باشد که این صرافی دوباره هک شد.

اولین هک در سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاد هکرها توانستند با نفوذ به سیستم انصرافی به برنامه‌های حسابرسی آن دسترسی پیدا کنند و مبلغ چیزی حدود دو هزار بیت کوین را از کیف پول های این صرافی برداشت کردند و به حسابی که کلید های خصوصی آن را در اختیار داشتند واریز کردند دزدیده شدن این مقدار بیت کوین برای این صرافی آمد ضربه بزرگی نبود و بعد از سه روز توانست فعالیت خود را از سر گیرد و اعتماد کاربران را به خود جلب کند.

دلیل ورشکستگی صرافی Mt. Gox

اما آن چیزی که باعث ورشکستگی این صرافی شد حمله دوم بود که در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد اوج درخشش این صرافی در سال ۲۰۱۴ بود ۷۰ درصد از تراکنش های جهان در مورد بیت کوین را در اختیار گرفته بود در همین زمان بود که خبر رسید که چیزی حدود ۷۵۰ هزار بیت کوین در این صرافی به سرقت رفته است این پایانی بود بر عملکرد این صرافی‌ چرا که برگرداندن این حجم از پول به کاربران واقعاً کار بسیار مشکل و سختی بود در این حال این صرافی پرونده ورشکستگی خود را ایجاد و از دنیای ارزهای دیجیتال کنار کشید و هیچگاه کاربران سرمایه خود را باز پس نگرفتند.


هک صرافی بیتفینکس (Bitfinex)


دومین هک بزرگ تاریخی در بیت کوین بعد از صرافی Mt. Gox در بیت فینیکس رخ داد. گفته شد چیزی حدود ۱۲۰ هزار بیت کوین در این سرقت از دست رفته است. اما آنچه در صرافی ام تی رخداد در این جا تکرار نشد و صرافی ورشکسته نشد و توکن‌های BFX را برای قربانیان صادر کرد که قابل تبدیل به دلار بودند و طبق برنامه‌ریزی زمانی همه سرمایه گذاران توانست از سرمایه خود را باز پس گیرد.

 اما دلیل این هک این بود که هکرها توانستند یک باگی را در سیستم کیف پول چند امضایی صرافی بیت فینیکس پیدا کند و از طریق همان، این مقدار بیت کوین را به سرقت ببرند.

 واقعاً عجیب است که این صرافی چطور توانست به کار خود ادامه دهد با این حجم بزرگی از سرقت که در آن رخ داد امروزه جزو یکی از غول های صرافی کریپتو در دنیا شناخته می شود.


هک صرافی بیت استمپ (Bitstamp)


این صرافی در سال ۲۰۱۱  شروع به فعالیت کرد. این سر راهی به خوبی در حال سپری کردن مراحل موفقیت خود بود تا آنکه در سال ۲۰۱۵ مورد هجوم هکرها قرار گرفت . چهارم ژانویه سال ۲۰۱۵ بود که کیف پول آنلاین این صرافی توسط گروه هکرهای ناشناس هک شد و چیزی حدود ۱۹ هزار بیت‌کوین را به سرقت بردند بعد از اینکه این صرافی قادر به ادامه فعالیت نبود ، برای مدتی فعالیت خود را به تعلیق درآورد.

 اما بعد از مدتی سرمایه های از دست رفته را جبران کرده و  دوباره فعالیت خود را شروع کرد و از این تجربه گرانبها درس بزرگی گرفت و اقدامات امنیتی سختگیرانه ای مانند کیف پولهای چند امضایی را اضافه کرد. بعد از آن واقعه تا کنون دیگر خطری این صرافی را به دنبال نداشته است و تا حدودی توانسته کاربران ای برای خود جمع کند.


هک صرافی پولونکس (Poloniex)


این صرافی یکی از صرافی های مهم در حوزه بیت کوین  به شمار می رفت. در سال ۲۰۱۴ هک شد ، اما هیچگاه تعداد دقیق بیت کوین های به سرقت رفته از این صرافی را فاش نکرد. سوال مهم اینکه چگونه صرافی هک شد در ذهن همه ما هم وجود دارد؟

این صرافی آنچنان که باید شفاف،  صحبت نکرد و اعلام داشته : از طریق یک کد معیوب برداشت های هکر ها در این صرافی انجام شده است. بعد از آن صرافی برای مدتی فعالیت خود را تعلیق کرد. بعد از تصمیم گیری اعلام کرد که چیزی حدود ۱۲ درصد از سرمایه تمام کاربرانش را کاهش می دهد. از این طریق  وجوه دزدیده شده کاربران را به آن‌ها پرداخت کرد.

 این صرافی چندین بار مورد توجه هکرها قرار گرفته است . اعلام شده که احتمالاً در سال ۲۰۱۷ هم هک شده است ولی هیچگاه خبری از آن منتشر نشد و تاییدیه رسمی را نداشت.


هک صرافی بیت فلور (BitFloor)


این صرافی یکی دیگر از صرافی های قدیمی بود که در سال ۲۰۱۲ هک شد و در این زمان هکر ها توانستند به کلید های خصوصی رمزنگاری نشده که برای پشتیبانی به صورت آنلاین نگه داشته شده بودند، دسترسی پیدا کنند. مقدار دزدیده شده در آن زمان هر چند که ۲۴۰۰۰ بیت کوین بود اما با توجه به اینکه قیمت بیت کوین زیاد بالا نبود، کوچک قلمداد شد. اگرچه BitFloor توانست پول کاربران خود را پس بدهد اما به دلیل اقدامات مقرراتی بانکی که بنیانگذار آن اعلام کرد، بسته شد. رمان شلمن (Roman Shelman) بنیانگذار این صرافی در سال ۲۰۱۳ نوشت:

متاسفم اما باید اعلام کنم که به دلیل شرایطی که خارج از کنترل ماست، بیت فلور باید همه فعالیت های ترید را برای مدت زمان نامحدود متوقف کند. متاسفانه حساب بانکی ما در ایالات متحده بسته می شود و هرگز قادر به فراهم نمودن چنین سطحی از سپرده ها و برداشت های دلاری مانند گذشته نخواهیم بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم که فعالیت ها را متوقف کنم و همه وجوه را برگردانم. در چند روز آینده با همه مشتریان صحبت خواهیم کرد تا مطمئن شویم که همه وجوه خود را دریافت می کنند. لطفا تا زمانی که درخواست شما پردازش می شود، صبور باشید.


هک صرافی بایننس


بله درست خواندید

هر کسی که در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت می کند حتما اسم صرافی بایننس را شنیده و یا در آن فعالیت کرده است.

در ۷ می ۲۰۱۹ صراقی بایننس که یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال در دنیا است هک شد و ۷۰۰۰ بیت کوین از ان ربوده شد.

این فقط دو درصد از سرمایه این صرافی بود که در کیف پول گرم ان نگهداری میشد.مابقی سرمایه این صرافی در کیف پول ها سرد یه دور از دسترس انلاین نگهداری میشوند.

این صرافی بعد از این اتفاق برای چند روز معاملات خود را تعلیق کرد تا به برسی بیشتر در مورد این واقعه و تراکنش های انجام شده به پردزاد.

بایننس برای پوشش زیان‌های این حادثه از صندوق دارایی امن خود برای کاربران (SAFU) استفاده می‌کند. این صندوق در جولای 2018 به عنوان نوعی بیمه اضطراری توسط بایننس تشکیل شد. 10 درصد از تمام سود بایننس از کمیسیون معاملات به این صندوق اختصاص می‌یابد.

این صرافی هنوز هم جز بزرگترین صرافی ها است و این اقدام نتوانست به مجبوبیت این صرافی خدشه وارد کند.تمام کسانی که در این صرافی فعالیت می‌کردند به همان شکل قبل فعالیت خود را ادامه دادند.

هک این صرافی تاثیر بسیاری در قیمت ارز های دیجیتال نیز داشت. و با ریزش  شدید قمیت مواجه بودیم. ولی با برگشت با قدرت این صرافی قیمت ها هم به روال قبل باز گشت.

ولی این پایان ماجرا نیست و همه روزه شاهد این اتفاقات ناگوار خواهیم بود.

تمام این موارد که ذکر شد هیچ کدام اولین هک را در بر نمیگیرند. درست ایت که در این دزدی ها مبالغ بالایی دزدیده شده است ، اما اولین سرقت بیت کن نیستند. در ادامه میخواهیم اولین دزدی بیت کوین را به تعداد ۲۵۰۰۰ بیت کوین را برای شما شرح دهم.


اولین هک در تاریخچه بیت کوین چه بود؟



در۱۳ ژوئن سال سال ۲۰۱۱ بود که یکی از کاربران انجمن بیت کوین تاک به نام allinvain در این انجمن ادعا کرد که مورد هک قرار گرفته است و در مورد این پست مفصلی منتشر کرد.

او در این مورد گفت:

من هک شدن شدم امروز که بیدار دیدم بسیاری از بیتکوین هایم از من دزدیده شده است احتمالا کسی وارد حساب کاربری من شده و از من دزدی کرده است این سرقت درست بعد از این که کسی وارد حساب استخر مرشد اتفاق افتاد و من فکر می کردم  فردی پسورد حسابم را هک کرده و از این طریق وارد حساب من شده در صورتی که کل حساب من هک شد و تمام بیت کوین هایم به سرقت رفت.


تعداد بیت کوین های ربوده شده=25000

وقتی به دنبال تایید و یا رد این قضیه می افتیم متوجه می شویم که این فرد راست گفته است و این بیت کوین ها را به عنوان پاداش های اولیه در  تایید بلوکهای بیت کوین به دست آورده بود چیزی حدود ۲۵ هزار بیت کوین که در آن زمان با ارزشی بالغ بر ۵۰۰ هزار دلار را در بر میگرفت این مبلغ در آن زمان هم مبلغ خیلی بالایی به حساب می‌رفت و واقعاً یکی سرقت بزرگ در زمان خود به شمار می رفت. در آن زمان به دنبال کردن مسیر بیت کوین های حذف شده بسیار دشوار بود چرا که تنها مرورگر بلاک در دسترس برای انجام امور بود که یکسره دچار کرش میشد.

با پیگیری ها و دنبال کردن این بلوک ها در زمان های دیگر مشخص شد که این بیت کوین ها به صرافی MT. GOX منتقل شده است و هکر در آنجا اقدام به نقد کردن بیت کوین ها به سرقت رفته کرده است که همین موضوع باعث کاهش قیمت بیت کوین در آن زمان شد.

آلین وین در این مورد ابراز ناراحتی کرد که به دلیل سرقت بیت کوین های او قیمت بیت کوین به صورت یک وارد پایین کشیده است و خود را در این مورد مقصر می دانست و ناراحت بود.

کمی از این داستان نگذشته بود که خبر هک شدن فرد دیگری به گوش رسید و خبر ها حاکی از این بود که همان هکر اول به افراد دیگر نیز حمله کرده و اموال و دارایی های آنها را به سرقت برده است.


توصیه های مهم در مورد مراقبت از داریی خود


 بعد از این درانجمن های مختلف روش‌های توصیه  شد که خود شاید باعث کاهش میزان دزدی های بزرگ شد و آن این بود که سرمایه خود را به در کیف پول های سخت افزاری یا کاغذی نگهداری کند و تا حد امکان سرمایه خود را در کیف پول های مختلف پخش کند و آدرس آنها را در جایی به صورت نوشته و مطمئن نگهداری کند این آدرس ها در کیف در کامپیوتر موبایل و ابزار های قابل هک نباید نگهداری شود.

 کلیدهای خصوصی شما تنها راه ورود به کیف پول های شماست اگر از آنها به خوبی مراقبت کنید که هیچ کس قادر به هک کردن شما نخواهد بود.

این دقیقاً اشتباهی بود که آلین وین انجام داد و آدرس کیف پول خود را در کامپیوتر خود نگهداری کرد و با هک شدن کامپیوتر به راحتی فرد به آدرس عمومی کیف پول و کلید های خصوصی کیف پول آن فرد دسترسی پیدا کرد 

کاربری دراین مورد در انجمن بیت کوین تاک بیان کرد:

 که این داستان بارها و بارها تکرار می‌شود و قول می دهم.

 بله من هم با نظر این فرد موافق هستم. این اتفاق بارها و بارها اتفاق افتاده و خواهد افتاد و قابل پیشگیری نیست مگر اینکه خود استفاده کنندگان از بیت کوین موارد امنیتی را رعایت کنند.

 با وجود اینکه بیت کوین هر ساله کیف پول های خود را از امن تر  کرده است. در روی دیگر سکه هکرها نیز حریص تر شدند و از روش‌های مختلف برای به سرقت بردن اموال شما تلاش می کند  که شما پول و خودداری کنید و آدرس های خود را در لوازم قابل هک و قابل دسترسی قرار ندهید.

چه درسی از این ماجرا میگیریم؟

همیشه ما باید از آنچه که اتفاق افتاده است درس بگیریم تمام این اتفاقات را کنار هم بگذاریم و بدانیم که هیچ صرافی از هک شدن در امان نیست بزرگترین صرافی های دنیا با قویترین کیف پول های خود مورد هجوم هکر ها قرار گرفته اند و بارها و بارها از آنها مبلغ زیادی به سرقت رفته است پس همیشه باید اقدامات امنیتی و سختگیرانه ای را برای خود در نظر داشته باشیم.

 بله اگر شما می‌خواهید در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیتی داشته باشید با هر مقدار سرمایه کم یا زیاد فرقی نمی کند. ما باید سختگیرانه ترین اقدامات امنیتی را برای خود در نظر بگیرید از حفاظت از کیف پول خود نگهداری از محکم از کلید خصوصی کیف پول خود با انتخاب یک صرافی مطمئن و امن برای انتقال پول و سرمایه گذاری.

 هک ها در سال‌های گذشته بسیار بالا بود چرا که هنوز مردم اطلاعات زیادی در مورد ارزهای دیجیتال و نحوه حفاظت آن را نمی دانستند و یا جدی نمی‌گرفتند اما امروزه با پیشرفت و مطلع شدن بسیاری از افراد این اقدامات جدی گرفته می‌شود و روز به روز میزان سرقت ها کاهش می یابد.

تاکید دوباره در مورد مراقبت از سرمایه خود

 نکته ای که دوباره می خواهم برای شما تاکید کنم، این است که حتماً از کیف پول خصوصی خود به خوبی نگهداری کنید و پول خود را در صرافی های غیر معتبر و کم امنیت نگه ندارید. مطمئن ترین راه برای شما این است که حتی کیف پول خود را در صرافی های متمرکز و با امنیت بسیار بالا نیز نگهداری نکنید. شما می توانید از انواع کیف پول های سخت افزاری و یا کیف پول های آنلاین استفاده کنید.

 همیشه این نکته را به یاد داشته باشید در دنیای ارزهای دیجیتال آن سرمایه ای که شما برای به دست آوردن آن سال ها و ماه ها زحمت کشیده اید قطره قطره آن را افزایش داده اید در یک لحظه به طور کامل می‌تواند از دست شما خارج شود. بدون اینکه شما بتوانید هیچ جایی شکایتی ثبت کنید و یا اقدامی برای بازپس‌گیری آن مبلغ داشته باشید. هیچ کس متعهد نیست که سرمایه شما را حفاظت می کند و تضمینی برای برگردانده شدن آن را نمی دهد تنها کسی که مسئول حفاظت و نگهداری از آن است خود شما هستید.

امروزه شاهد این هستیم صاحبان کیف پول هایی با مبالغ بالا کلیدهای خصوصی خود را از دست داده اند . تمام سرمایه آنها در آن کیف پول برای همیشه خواهد ماند علاوه بر این که هیچ کس نمی‌تواند به آن دسترسی پیدا کند و خود آنها هم برای همیشه آن را از دست داده است و این مقدار پول عملاً در دنیای ارز دیجیتال به عنوان کوره ای سوخته و از چرخه خارج شده به حساب می آید پس مراقب باشید که سرمایه خود را به راحتی از دست ندهید با آرزوی موفقیت شما.


چگونه بدون ترس  ارز دیجیتال بخریم یا بفروشیم؟


در صورتی که تمایل به خرید یا فروش هرگونه ارز دیجیتال همچون  بیت کوین ،دوج کوین ، اتریوم و غیره را داشتید به راحتی تمام بدون کارمزد اضافی در سایت داتوبیت ثبت نام کرده و اقدام به خرید و یا فروش ارز خود را تومان بکنید.

این مبلغ به کارت بانکی شما واریز می شود و قابل در دسترس شما خواهد بود و در این سایت شما با افراد حقیقی معامله می کنید و مقابل شما یک صرافی نیست. بلکه افراد حقیقی که تمایل به خرید یا فروش دارند  مقابل شما ایستاده‌ ند ، بدون اینکه کارمزد های بالا از شما اخذ شود .