اتریوم ـ خرید و فروش اتریوم

خرید و فروش اتریوم ــ اتریوم چیست

مقاله کاملی در مورد اتریوم ، خرید و فروش اتریوم  و هر آنچه که در مورد اتریوم نیاز به دانستن دارید برای شما آماده کرده‌ایم.لیست مواردی که در این مقاله وجود دارد:

  1. آشنایی کامل با اتریوم ، نحوه کار و بلاکچین آن
  2. ایجاد توکن در بلاکچین اتریوم
  3. تفاوت اتریوم با بیت کوین
  4. قرارداد هوشمند در اتریوم،نحوه کار و ویژگی های آن.
  5. تاریخچه اتریوم
  6. کیف پول های اتریوم
  7. نحوه ایجاد اتریوم کلاسیک
  8. آموزش کامل خرید وفروش اتر در ایران با تومان(برای مطالعه به انتهای مقاله بروید.)

ارز دیجیتال اتریوم (ethereum) با نماد ETH و به اختصار اتر  نامیده می شود.

سایت رسمی اتریوم این گونه آن را تعریف می کند:

اتریوم  یک پلتفرم غیر متمرکز است که قراردادهای هوشمند را اجرا می کند. احتمال ازکارافتادگی ، تقلب ، سانسور ، دخالت افراد دیگر بر روی برنامه‌های اتریوم به هیچ عنوان وجود ندارد.

اگر بخواهیم اتریوم را به صورت ساده برای شما توضیح دهیم این گونه می شود:

اتریوم یک پلتفرم ای است که مبتنی بر فناوری بلاک چین است.

اتریوم به توسعه دهندگان مختلف این امکان را می دهد تا برنامه های غیر متمرکز خود را بر روی آن پیاده سازی کنند. این برنامه ها به هیچ عنوان تحت کنترل و نظارت هیچ سازمان و نهادی نخواهد بود و تراکنش ها و تمام معاملات و قراردادهای ایجاد شده بر روی آن به صورت کاملا مستقل هستند. البته این خاصیت اکثر ارز های دیجیتال است که به هیچ عنوان قابلیت کنترل را ندارد.

 این قابل کنترل نبودن یکی از اساسی ترین مسائلی بوده که باعث ایجاد ارزهای مختلف دیجیتال مثل اتریوم شده است.


 ایجاد توکن های مختلف بر بستر بلاک چین اتریوم


خرید و فروش اتریوم بدون کارمزد اضافی

 

هر کسی به راحتی می تواند بر روی بلاک چین  برنامه غیر متمرکز خود را ایجاد کرده و آن را توسعه دهد.

 توسعه دهندگان برای ایجاد توکن های خود نیازی به ساخت بلاک چین جدید ندارند بلکه با استفاده از بلاک چین  اتریوم به راحتی می‌توانند ، ارزهای دیجیتال مستقل خود را ایجاد کنند و در شبکه راه اندازی نمایند .

در واقع توکن ها ارزهای دیجیتالی هستند که خودشان به صورت مستقل بلاک چین ندارد بلکه بر بلاک چین اتریوم فعالیت می کنند.

 تا قبل از اینکه اتریوم و دنیای ارزهای دیجیتال وارد شود توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال مجبور بودند ، برای ساخت هر نوع ارز دیجیتال بلاک چین مخصوص آن را تولید کند در حالی که امروزه با لطف اتریوم هزاران هزار ارز دیجیتال بر بستر بلاک چین ها فعالیت می کند و امکان ایجاد و گسترش عرض را فراهم کرده است.

 بسیاری از توسعه دهندگان در ابتدای راه ارز خود را بر بستر بلاک چین اتریوم تولید می کند و با پیشرفت و گسترش آن ارز و در صورتی که با اقبال عمومی روبرو شدند برنامه‌ریزی کرده و بلاک چین اختصاصی خود را نیز تهیه می نمایند.

اتریوم در رتبه دوم بازار ارز های دیجیتال قرار دارد و در واقع نسل دوم ارزهای دیجیتال است این از برخی از ایرادات موجود در بیت کوین را را برطرف کرده و بسیاری قابلیت جدید به آن اضافه کرده است تنها ارزی که قابلیت برتری نسبت به بیت کوین را به تواند داشته باشد همین اتریوم است.سازنده آن ویتالیک بوترین است.


بیت کوین و اتریوم در چه چیزهایی تفاوت دارند؟


 

در همین ابتدا بهتر است  یک نکته را متذکر شویم و آن این است که به طور قطع هیچ کس نمی‌تواند بگوید که اتریوم بهتر است یا بیت کوین هر دوی آنها ویژگی های خود را دارند و اهداف یکسانی را دنبال نمی کند.

 ایندا ارز دیجیتال دو جایگاه نخست دنیای ارزهای دیجیتال  تصرف کرده اند. برای هیچ ارزی امید رسیدن به این جایگاه متصور نیست.

اتریوم همانند بیت کوین یک نوع ارز دیجیتال است و می‌تواند مورد معامله قرار بگیرد و به عنوان روش پرداخت استفاده شود اما تفاوت های زیادی بین بیت کوین و اتریوم وجود دارد:

 اتریوم مثل بیت کوین دارای شبکه بلاک چین توزیع شده عمومی  است.

 بیت کوین برای اولین بار در دنیا برای ایجاد یک سیستم پرداخت جهانی هم تا به هم تا و غیرمتمرکز ایجاد شد در حالیکه اتریوم پا فراتر گذاشته و به دنبال حذف تمام تمرکز از همه فرایندها میباشد.

  تفاوت  اساسی بین بیدگل به اتریوم در بلاک چین ها است: بلاک چین بیت کوین برای رهگیری مالکیت پول دیجیتال که بیت کوین است استفاده می شود در حالی که بلاک چین اتریوم برای اجرای کد برنامه های غیر متمرکز ایجاد شده است.

اتریوم مثل بیت کوین قابل استخراج و یا ماینینگ است . به این فرآیند الگوریتم اجماع اثبات کار و یا همان ماینینگ می گویند این در حالی است که اجرام قرار است به سمت اثبات سهام حرکت کند.

 بیشتربدانید: در سیستم اثبات سهام دیگر استخراج صورت نمی گیرد به افراد مختلف بر اساس میزان دارایی های خود در شبکه می‌توانند به تاییدت تراکنش ها بپردازد و در ازای این تایید ها پاداش دریافت کند کنند.

 تعداد بیت کوین محدود است به ۲۱ میلیون واحد در حالیکه اتریوم برای خود هنوز حدی را مشخص نکرده است. اما صحبت ها بر این قرار است که احتمالاً در آینده ای نه چندان دور برای جلوگیری از تورم  تعداد آن را محدود کنند البته برای این محدودیت تا به امروز دو نظریه مطرح شده است:

  1. تعداد کل اتریوم های تولیدی یک مقدار مشخص باشد.
  2. یک حد تولید سالیانه مشخص برای اجرا و شود.

 سرعت تراکنش های اتریوم از بیت کوین بیشتر است.

زمان بلاک در اتریوم ۱۵ ثانیه است ولی در بیت کوین ده دقیقه، این به این معنی است که هر ۱۵ ثانیه یک بلاک جدید اتریوم ایجاد می‌شود و در هر بلاک تعداد قابل توجهی تراکنش وجود دارد ، این موضوع باعث می‌شود سرعت انجام تراکنش ها در شبکه اتریوم بسیار بسیار بیشتر از بیت کوین باشد.

 پاداش هایی که اتریوم برای هر بلاک می دهد به صورت سالیان تقسیم می شود ولی برای بیت کوین هر ۴ سال یکبار این تقسیم انجام می شود.

کارمزد اتریوم از بیت کوین کمتر است 

بیت کوین و اتریوم را نمی توان رقیب هم دانست چرا که هدف از ایجاد آن ها متفاوت است بیت کوین یک ارز دیجیتال پایدار است ولی اتریوم برای هوشمند سازی قراردادها ایجاد شده است. 


 قرارداد هوشمند (smart contract) اتریوم چیست و چگونه کار میکند؟


خرید و فروش اتریوم بدون کارمزد اضافی

 

برای اینکه بدانیم قرارداد هوشمند چیست بهتر است تعریف کوتاهی از قراردادهای عادی را داشته باشیم.

قرارداد عادی در واقع توافق بین یک یا چند فرد است . در آن هر یک از طرفین تعهدی را برعهده می‌گیرند. وظیفه نظارت بر حسن انجام این قرارداد را نیز خود افراد بر عهده دارند و یا میتواند حسن انجام کار را بر عهده شخص دیگری قرار دهند.

به عنوان مثال :

اجاره نامه : وقتی دو فرد با هم قرارداد می بندند که یکی در ازای پرداخت مبلغی ملکی را از طرف مقابل برای یک مدت مشخص دریافت کند.

بیمه :  وقتی شما با شرکت بیمه قراردادی  میبندید که در صورت وقوع هر نوع آسیبی، آن شرکت خسارت شما را پرداخت کند.

 تفاوت اصلی بین قراردادهای عادی و قراردادهای هوشمند این است که حد واسط  در این قراردادها کدهای کامپیوتری است که به صورتی که در قرارداد تعیین شده رفتار می کند در نتیجه طرفین اعتماد کاملی می توانند به این روش داشته باشند به عنوان مثال شما با شرکت بیمه قرارداد تنظیم میکنید که مبلغی را  هر ماه به آن شرکت پرداخت کنید بیمه هم در ازای آن به شما خدمات بیمه‌ای می دهد.

 زمانی که این قرارداد هوشمند برقرار باشد ، کدها به صورت مکرر خودکار این قرارداد را بررسی می‌کند. و یک سری سوالات پیش فرض را برای حسن انجام آن قرارداد بررسی می کند. مثلاً در مورد بیمه می پرسد که آیا فرد حق بیمه ماهیانه خود را پرداخت کرده است؟ آیا بیمه مبلغ خسارت  را به پرداخت کرده است؟ و…

در صورت وجود هرگونه مغایرت به صورت خودکار تصمیم‌گیری می‌کند مثلاً در صورتی که شما حق بیمه را پرداخت نکرده باشید بیمه نامه را باطل میکند.

 تمام این موارد به صورت کد هایی در قراردادی که تنظیم می شود دیده شده است و هیچ کار دور از انتظاری در این برنامه انجام نمی شود.

 یکی از ویژگی های بسیار جالب قراردادهای هوشمند این است که شما نیازی به هیچ حد واسط در اجرای قرارداد ها ندارید. به راحتی می توانید به آن اعتماد کنید و نگران این که فردی در اجرای قرارداد سستی کند و یا دچار اشتباه شود و یا اینکه فکر کلاهبرداری در ذهن خود را بپروراند ، قرارداد شما انجام میشود. 

مثال بهتری که می‌توان برای قراردادهای هوشمند اتریوم از آن نام برد دستگاههای خودکاری که در بعضی فروشگاه ها دیده می شود و شما از آن در ازای پرداخت مبلغی درخواستی را طلب می کنید مثلاً دستگاهی وجود دارد که شما می توانید از  آن قهوه سفارش دهید و حتی می توانید میزان شکر و یا شیر موجود در آن قهوه را نیز تعیین کنید.

 شاید این ساده ترین مثالی می تواند باشد که در مورد نحوه کار قراردادهای هوشمند اتریوم به توان زد ولی هدف ما فعلاً توضیح بسیار آسان این قراردادها است. مطمئنم بهتر می دانید که از لحاظ فنی آنچه که ما ورود سهولت قراردادها صحبت می کنیم ، آنچنان ساده نیست و مسائل پیچیده و تخصصی زیادی در این تکنولوژی وجود دارد.

 بدون اینکه مسئله را از لحاظ فنی بخواهیم پیچیده کنیم بهتر است بدانید که شبکه و قراردادهایی که در اطراف بسته می شوند بدور از هیچ واسطه و هیچ اختلال به صورت اتوماتیک وار قراردادی را که بسته شده است پردازش می کند و به صورت صحیح و جز به جز مفاد آن قرارداد را انجام می دهد.

  دستورالعمل هایی که در برنامه یک یک قرارداد هوشمند نوشته شده است به صورت دقیق و جز به جز و مرحله به مرحله در طی روند قرارداد انجام می شود.

 وقتی یک قراردادی در این صورت ایجاد می شود شرایط قرارداد و کد های آن در بلاک های موجود در بلاک چین اطراف توزیع می‌شود و بعد از اینکه چندین بار کپی شدند و مورد تایید قرار گرفتند قرارداد بسته شده دقیقا به همان شکل که در شرایط قرارداد ذکر شده است اجرا می شود .


پاسخ به یک سوال مهم


شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که سالهای سال است در دنیا با  گسترش روز افزون تکنولوژی های دیجیتال و همان چیزی که ما از آن به عنوان عصر دیجیتال یاد می‌کنیم. باعث شده است که بسیاری از قراردادها به صورت هوشمند انجام شود. 

 

پس تفاوت بین قرارداد هوشمند اتریوم و قراردادهای هوشمند دیگر که در دنیای اقتصاد ایجاد میشوند چیست؟

 

مهمترین ویژگی قراردادهای هوشمند اتریوم این است که این قراردادها غیرمتمرکز و  غیرقابل بازگشت هستند.

 به عنوان مثال تراکنش که در بانک به صورت هوشمند و اتوماتیک وارد صورت می گیرد به  به هر حال قابل نقد و یا قابل بازگشت است و افراد مختلفی قادرند که بر تراکنش های شما نظارت کند آنها را لغو کرده و یا حتی امکان اینکه تراکنش های صوری برای شما ایجاد کرده (مانند آنچه که در فیشینگ ها می بینیم) و از شما دزدی کنند.

 اما در قرارداد هوشمند التیام وقتی قرار داد به صورت صحیح تشخیص داده شد و در بلاک ها تایید گردید دیگر قابل بازگشت نخواهد بود و به صورت خودکار طبق قرار داد و برنامه پیش فرض انجام می شود.


ویژگی قراردادهای هوشمند در اتریوم


 

 یکی از قابلیتهای ویژه اتریوم  این است که می توان قرارداد های هوشمند را در آن ایجاد کرد. قرارداد های هوشمند به صورت مجازی در ایجاد می شود و هیچ نهاد و یا ارگانی بین خریدار و فروشنده نمی‌تواند تداخل ایجاد کند. اتریوم به شما اجازه می دهد تا توکن های دیجیتالی ایجاد کنید این توکن ها با انواع مختلف کیف پول ها سازگار هستند و به راحتی می توانید سر س آن را از وبسایت اتریوم تهیه کرده و بر اساس نیاز خود توکن تولید نمایید.

برتری های قراردادهای هوشمندی که در اتریوم ایجاد می‌شوند، با توجه به اینکه تمام قراردادهای غیر متمرکز ای که در اتریوم ایجاد می‌شود بر بستر بلاک چین آن وجود دارد در نتیجه تمام ویژگی های بلاک چین برای آنها نیز وجود دارد که شامل:

امنیت ــ   بلاک چین اتریوم از برترین امنیت برخوردار است بدون این که هیچ نهاد و سیستم و یا شخصی بتواند بر آن کنترل داشته باشد جهت‌دهی خاصی بتواند بر این سیستم ایجاد کند. دسترسی ها کاملاً شخصی است و هیچ جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد 

 

آماده به کار بودن ـــ برنامه های غیر متمرکز ای که اینگونه ایجاد می شود هیچگاه متوقف نمی شود و هیچ کس نیز قادر به جلوگیری از فعالیت مداوم آنها نیست.

قابل تغییر نبودن ـــ  هیچ گروهی نمی تواند در داده های این شبکه تغییر ایجاد کند

 هر نوع خدماتی که به صورت متمرکز انجام می شود قابلیت این را دارد که در شبکه اجتماعی آن به صورت غیر متمرکز انجام شود مثل خدماتی همانند بیمه و یارگیری ها و یا بسیاری از خدماتی که هم اکنون به وسیله واسطه ها انجام می شود در بلاک چین اتریوم به صورت غیر متمرکز با سرعت بسیار بالا و امنیت قابل انجام است.

  شرکت های مختلف برای ایجاد شفاف سازی و جلب اعتماد عمومی نسبت به خود می توانند از سیستم های همانند اتریوم در کسب و کار خود استفاده کنند. هم اکنون دنیا در حال صبح به این سمت است و تمرکز زدایی یک اصل مهم به نظر می رسد.

 شاید در ابتدای راه باشیم ولی در نهایت تمام ساز و کارها به تمرکززدایی خط خواهد شد چرا که امنیت بسیار بالا دارد و غیر قابل تغییر و دستبرد هستند.

 با این مثال این مطلب را برای شما بهتر شرح میدهم:

 فرض کنید رای گیری انتخاب هیئت رئیسه برای فدراسیون فوتبال در حال انجام است و این کار بر بستر بلاک چین اتریوم انجام میشود ،  ی رای‌گیری به اتمام می‌رسد و هر فرد و خود را در قرارداد هوشمندی که برای انجام این کار بر بستر بلاک چین اتریوم ساخته شده است قرار می دهد نتیجه نهایی تا ابد غیر قابل تغییر خواهد بود و هر کسی در هر گوشه از دنیا به راحتی می تواند به آن دسترسی داشته باشد و با اطمینان کامل آن را بپذیرد.

 با این تکنولوژی ها می توان به راحتی از بسیاری از اختلافات و سوء استفاده ها و …  جلوگیری کرد.


 تفاوت بلاک چین اتریوم با سایر ارزهای دیجیتال


تمام بلاک چین ها قابلیت پردازش انواع مختلفی از کدها را دارد در حالیکه بسیار محدود هستند اما این محدودیت در اتریوم برداشته شده است در اعتیاد محدودیت معنایی ندارد و هر کسی که بتواند برنامه غیر متمرکز را ارائه دهد می تواند از این سیستم استفاده کند. تمام به تمام استفاده کنندگان و توسعه دهندگان این قابلیت را می دهد که هر نرم‌افزار خودکاری که به صورت  غیر متمرکز انجام می شود را پیاده سازی کنند.

 


تاریخچه  اتریوم


خرید و فروش اتریوم بدون کارمزد اضافی

 

یک جوان روسی در سن ۱۸ ده سالگی آنچنان از خود نبوغی را به جهانیان نشان داد که هم اکنون همه او را تحسین می کنند.

 ویتالیک بوترین خالق اصلی و ایده‌پرداز اصلی در اتریوم است در سال ۲۰۱۳ بود که وایت پیپر اتریوم  را منتشر کرد.

 بعد از  انتشار وایت پیپر اتریوم نزدیک به سی نفر از مطرح ترین افرادی که در زمینه توسعه ارزهای دیجیتال در آن زمان فعالیت می کردند به او ملحق گشتند.

 هر روزه از طریق آنان انتقادات و پیشنهادات مختلفی ارائه می شد . ایده های مختلفی در  ذهن ویتالیک بوترین می‌آمد. و مدام اقدام به تغییر ایده خود می نمود. در ابتدای کار ایده اتریوم مشابه یک ارز دیجیتال بود و شاید روز اول هیچ شباهتی به اتریوم امروزی نداشت. اما بعد از تلاش های فراوان و ایده های مختلفی که در این کار به او داده شد و در نهایت در سال ۲۰۱۴ آنها تصمیم گرفتند اتریوم را به این شکل که می بینیم اعلان عمومی کند.

 

شروع به کار

در ژانویه سال ۲۰۱۴ آغاز کار پلتفرم اتریوم به صورت رسمی آغاز شد.

 اعضای توسعه پلتفرم شامل  ویتالیک بوترین ، میهای آلیسی، آنتونی دی‌لوریو و چارلز هاسکینسون بودند.

تاسیس بنیاد اتریوم

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ بنیاد اتریوم با هدف کمک در توسعه پلتفرم ترید تاسیس شد.

 مقر اصلی این بنیاد هم اکنون در کشور سوئیس است.

جذب سرمایه

 بعد از اینکه بنیادین تریام ایجاد شد در ماه ژوئن و آگوست تیم اتریوم به فروش اتریوم ها در ازای دریافت بیت کوین کردند.

 در پی این اقدام ۳۱ هزار بیت کوین به دست آوردند. ارزش این بیت کوین ها در آن زمان معادل ۱۸ میلیون دلار بود. همین موضوع باعث شد که سرمایه اولیه برای انجام کارهای خود و توسعه پلتفرم را داشته باشند.

شروع به کار آزمایشی

در سال ۲۰۱۵ شبکه آزمایشی اتریوم در ماه مه به نام شبکه المپیک راه اندازی شد این شبکه این اجازه را به افراد مختلف می داد که با این پلتفرم بیشتر آشنا شوند. 

هارد فورک فرانتیر

اولین مرحله از روند توسعه شبکه اتریوم هارد فورک فرانتیر بود.

درجولای  سال ۲۰۱۸ تیم اتریوم روند توسعه اتریوم را به چهار مرحله تقسیم کردند که اولین مرحله از این روند هاردفورک فرانتیر است.

 در این نسخه کاربران می‌توانستند:

  1.  به خرید و فروش اتریوم بپردازند.
  2.  اتریوم استخراج کنند.
  3.  اقدام به ایجاد قراردادهای هوشمند و برنامه های غیر متمرکز نمایند.

 هارد فورک هوم استد

در بلاک 1,150,000 رخ داد.

در ماه مارس سال ۲۰۱۶ اولین نسخه پایدار اتریوم منتشر شد.

ویژگی این هارد فورک:

 در این هارد فورک تضمین شد که شبکه اتریوم واقعا امن است و کلی تغییرات امنیتی و به روزرسانی های کلی روی آن انجام شد.

هک در شبکه های متعق به اتریوم و پیدایش اتریوم کلاسیک در ساال ۲۰۱۶

یکی از ویژگی‌های جالب بلاک چین‌ها، سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز (DAOs) است. به بیان ساده یک DAO قرارداد هوشمندی است که با آن‌ می‌توان یک فرایند سیستماتیک را به طور خودکار و بدون واسطه‌ها انجام داد. برای ساخت DAO ابتدا گروهی از برنامه‌نویسان با کدهایشان مشخص می‌کنند که سازمان چگونه باید کار کند. زمانی که قرارداد هوشمند اجرا شد مردم می‌توانند با خرید توکن‌ها که نشان دهنده سهام آن‌ها در سازمان است، در تعیین سرنوشت آن نقش داشته باشند. قرارداد هوشمند DAO شامل کدی است که چگونگی تصمیم‌گیری در آن را مدیریت می‌کند و توکن DAO ارز دیجیتال یا نرم‌افزاری است که به کاربران DAO اجازه رای دادن می‌دهد. به نوعی بیت کوین را می‌توان اولین DAO موجود دانست زیرا کاربران قادر خواهند بود در این شبکه به تایید تراکنش‌ها رای بدهند.

یک استارتاپ آلمانی به اسم Slock.it، یک قرارداد هوشمند DAO روی شبکه اتریوم ساخت که مردم را قادر می‌ساخت دارایی خود را به صورت غیرمتمرکز به اشتراک بگذارند. این پروژه وقتی به مرحله‌ی فروش توکن رسید، تبدیل به موفق‌ترین کمپین جمع‌آوری سرمایه اولیه دنیا شد و توانست ۱۵۰ میلیون دلار جذب کند.

کد پایه‌ی DAO، عالی نبود؛ ضمن اینکه متن باز بوده و برای همه قابل رویت بود. در ۱۷ ژوئن، یک هکر ناشناس و یا گروهی از هکرها، باگی در سیستم پیدا کرده و شروع به جمع‌آوری پول از DAO و انتقال آن به یک DAO کپی کردند. پیش از اینکه جلوی او گرفته شود، ۵۰ میلیون دلار اتر دزدیده شد.

با وجود اینکه تنها یک باگ در کد موجب این از دست رفتن سرمایه شد، شهرت اتریوم و مفهوم DAO زیر سوال رفت. با انتشار این خبر عده کثیری از افراد در جامعه اتریوم تصمیم به ایجاد نوعی هارد فورک گرفتند تا به این وسیله اعتبار از دست‌رفته را بازگردانند.

هارد فورک، شکاف و انشعابی در بلاک چین یک ارز دیجیتال است که به طور کلی قوانین یک ارز را تغییر میدهد و بلاک چین جدیدی به وجود می‌آید. یک هارد فورک به‌نوعی جدا شدن یک رویکرد توسط اعضای یک جامعه است که تصمیم می‌گیرند، دیگر پروتکل‌های قبلی را در همان بلاک چین دنبال کنند. به‌عبارت‌دیگر یک نسخه جدید از بلاک چین قبلی، هارد فورک نام دارد.

بدین ترتیب در بلاک ۱۹۲۰۰۰۰، یک هارد فورک برای اتریوم اتفاق افتاد. تا بدین‌وسیله بتوان سرمایه‌های از دست رفته سرمایه گذاران را به جیبشان بازگردانند.

به سبب این هارد فورک، شبکه اتریوم جدیدی به وجود آمد و شبکه قبلی اتریوم کلاسیک نام گرفت.

پیاده‌سازی تنجرین ویسل

در تنجرین ویسل مفهوم گس (Gas) و بالا پایین شدن آن، برای پرداخت کارمزدها و هزینه‌های شبکه مطرح شد. همچنین توسعه دهندگان با بالا بردن هزینه برخی از فعالیت‌های سنگین، توانستند با حملات دیداس (DDoS) به طرز فوق‌العاده‌ای مقابله کنند. این به‌روزرسانی در بلاک شماره 2,463,000 مصادف با 18 اکتبر 2016 انجام شد.

پیاده‌سازی اسپیریوس دراگون

اسپریوس دراگون دومین فورک اتریوم برای مقابله با حملات دیداس بود. در این هارد فورک که 22 نوامبر 2016 پیاده‌سازی شد، آسیب‌پذیری شبکه اتریوم در مقابل حملات دیداس تقریبا به صفر رسید.

هارد فورک مترو پلیس

هارد فورک متروپلیس شامل دو هارد فورک بیزانس و قسطنطنیه است. ولی مهمترین بخش آن قسطنطنیه است.

 هارد فورک بیزانس

در اکتبر سال ۲۰۱۷ انجام شد و نه تغییر روی پلتفرم اتریوم ایجاد کرد که تمام آنها منجر به کاهش سختی شبکه اتریوم شد.

 و راه را هم چنین این هارد فورک امکان پیاده‌ سازی هارد فورک قسطنطنیه و تکمیل هارد فورک که متروپلیس را فراهم کرد.

هارد فورک قسطنطنیه

یکی از مهم ترین هارد فورک های اتریوم در چند سال اخیر بود. در طی روند انجام این هارد چند بار با وجود آمدن اختلال های مختلف تعویق ایجاد شد ولی در نهایت در فوریه سال ۲۰۱۹ این هارفورد انجام شد. 

به طورکلی پس از پیاده‌سازی قسطنطنیه و تکمیل هاردفورک مترو پلیس بهبودها و تغییرات زیر در شبکه اتریوم حاصل خواهد شد:

  • بهبود حریم خصوصی تراکنش‌ها
  • بهبود امنیت قراردادهای هوشمند
  • به تاخیر انداختن بمب سختی اتریوم
  • کاهش پاداش استخراج اتریوم

پیاده‌سازی هارد فورک سرینتی (Serinity) یا همان اتریوم 2.00 در زمان نامعلوم

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، در کنفرانس Devcon4 که ۳۱ اکتبر 2018، در شهر پراگ برگزار شد، از نقشه راه نسخه دوم اتریوم (Ethereum 2.0) رونمایی کرد و آن را یکپارچه خواند.

اتریوم ۲ نسخه‌ای کاملا متفاوت از اتریوم فعلی خواهد بود. این نسخه از اتریوم شامل کسپر (Casper) برای رفتن به اثبات سهام، شاردینگ (Sharding) برای مقیاس پذیری (تراکنش‌های سریع و ارزان) و ای‌وازم (eWASM) برای بهبود ماشین مجازی اتریوم و در نتیجه بهبود شبکه است. اتریوم ۲ در واقع همان مرحله سرینتی (Serinity) است که در نقشه راه اولیه اتریوم تعریف شده بود.


کیف پول های اتریوم


خرید و فروش اتریوم بدون کارمزد اضافی

 شما برای اینکه بتوانید هر نوع ارز دیجیتال را برای خود نگه دارید نیاز به یک نرم افزاری به نام توپ پول یا  Wallet دارید. شما می توانید این کیف پول ها را در کامپیوتر خود داشته باشید و یا از نرم افزارهای قابل استفاده در موبایل  بهره ببرید.

 هر کیف پول شامل یک کلید عمومی به یک کلید خصوصی است.

 کلید عمومی در واقع همان آدرس کیف پول شما است مانند  شماره حساب بانکی.

 شما می توانید در زمان خرید و فروش اتریوم این کیف پول را به فرد فروشنده ارز ارائه دهید و به راحتی با چند کلیک مقدار اتریوم مورد نظر شما را به کیف پول اتر تان  ارسال میکند.

 کلید خصوصی یا همان Private Key  است. و در واقع رمز عبور برای بازیابی حساب شما و ورود به حساب شما است و این کلید را نباید به هیچ وجه گم کرده و یا این که در اختیار دیگران قرار دهید. دسترسی به کلید خصوصی هر فردی می تواند به راحتی به تمام مبالغ موجود در کیف پول شما دسترسی پیدا کند و آن را به هر حسابی منتقل نماید.


 چند کیف پول مشهور و امن  تریوم


 برای ارز های محبوب مختلف از جمله اتریوم کیف پول های بسیار زیادی وجود دارد و شما  انواع مختلفی از کیف پول ها را در دسترس دارید. در این کیف پول هایی که برای شما معرفی می کنیم شما می توانید علاوه بر اتریوم تمام توکن های مبتنی بر اتریوم را نیز در آن ها ذخیره و مدیریت کنید.

 کیف پول رسمی اتریوم یا میست (Mist)

این  کیف پول را سایت رسمی اتریوم در اختیار کاربران قرار داده است. زمانی که این کیف پول (Mist) را استفاده می کنید در ابتدا باید تمام بلاک چین اتریوم را دانلود کنید و با نودهای آن هماهنگ شوید.همین عامل باعث می‌شود که استفاده از میست  به تازه کارها پیشنهاد نشود چرا که برای اجرای آن باید کل داده های بلاک چین اتریوم را ابتدا دانلود کنیم و همین موضوع به سیستم مناسب با سخت افزار مناسب نیاز دارد برای دریافت میست می توانید به راحتی به سایت رسمی اتریوم مراجعه کرده و از آنجا آن را دانلود کنید.

کیف پول MyEtherWallet

مای‌اترولت (MyEtherWallet) جز پرکاربرد ترین کیف پولهای رایج اتریوم است.  کیف پول اتریوم به صورت آنلاین کار می‌کند ولی از لحاظ امنیت شما نباید نگران باشید و امنیت آن تضمین شده است. زیرا شما از طریق کلید های خصوصی خود و فقط از طریق سیستم خود می توانید به اینکه پول دسترسی داشته باشید.

 برنامه اینکه پول به صورت کد متن باز است. سرور ان توسط هیچ فرد و یا ارگانی کنترل نمی‌شود.توسعه دهندگان به راحتی می‌تواند در قراردادهای هوشمند خود را در آن پیاده سازی کنند.

کیف پول سخت افزاری LEDGER NANO S

کیف پول های سخت افزاری یکی از ان ترین کیف پول ها برای نگهداری ارز دیجیتال هستند. اما امنیت از این لحاظ که قابلیت هک شدن ندارد چرا که به صورت آفلاین هستند. ولی اگر شما این کیف پول را گم کنید تمام سرمایه خود را از دست خواهید داد. کلید خصوصی اتریوم به صورت آفلاین روی این کیف پول ها نگهداری می شود هر زمان که نیاز داشته باشید به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

 معمولاً این کیف پول ها بر روی خود دارای نمایشگر ای هستند که قابلیت کنترل تراکنش و مشاهده میزان موجودی داخل کیف پول را به شما نمایش میدهد امنیت این دستگاه ها بسیار بالاست و گفته می‌شود که به راحتی می‌توان حتی در کامپیوتر هک شده نیز از آن استفاده کرد بدون اینکه فرد بتواند این کیف پول را هک کند. 

کیف پول موبایل Coinomi

برای اتریوم کیف پول‌های زیادی در بستر موبایل توسعه داده شده است که می‌توان گفت در حال حاضر مطرح‌ترین آن‌ها کیف پول کوینومی است. این کیف پول کلیدهایتان را درون دستگاه نگه می‌دارد و اجازه‌ی ذخیره‌ ۱۸ کوین مختلف و ۲۱۴ توکن را به شما می‌دهد. در حال حاضر این کیف پول برای سیستم‌عامل اندروید و iOS در دسترس است. برای دانلود این کیف پول می‌توانید به سایت رسمی آن مراجعه فرمایید.


خرید و فروش اتریوم


راه های زیادی برای خرید اتریوم وجود دارد. همچنین فروش اتریوم نیز  در ظاهر آسان است.

 اما آنچه که مهم است این است که وقتی شما خرید اتریوم و یا فروش اتریوم را انجام می دهید معامله شما تضمین شده باشد و مبلغ مورد نظر خود را از این معامله بتوانید با سهولت و سرعت مناسب دریافت کنید.

 شما می توانید برای خرید از طریق ویزا کارت ها اقدام کنید. که البته برای تهیه این کارها باید کارمزد بالایی بپردازید.

 و یا می توانید از صرافی هایی که این کار را برای شما انجام می دهند اتریوم تهیه نمایید. ولی غالباً این صرافی ها کارمزد بالایی برای انجام این خدمات از شما دریافت می کنند.

 و یا می توانید از فردی به صورت مستقیم با دادن مبلغ مورد نظر ارز را دریافت کنید. در این روش نیز مخاطرات زیادی وجود دارد.

 مثلاً  اگر شما قصد فروش را داشته باشید و اتریوم را به حساب طرف مورد معامله واریز کنید و مبلغ مورد معامله را به شما باز گرداند دیگر شما از هیچ طریق او را پیدا نخواهید کرد مگر اینکه در جوار او باشید و همان لحظه از او مبلغ خود را دریافت کنید. برعکس همین موضوع هم صادق است به عنوان مثال اگر شما خریدار اتریوم باشید و مبلغ ریالی ارز مورد نظر را برای واریز نمایید و ارز را برای شما ارسال نکند باز دچار همین مشکل خواهید شد.

پیشنهاد من برای شما استفاده از پلتفرم معتبر داتوبیت است. در این سایت هم خریدار و هم فروشنده به صورت کامل  احراز هویت می شود و قبل از انجام معامله مبلغ را در سایت گروگذاری می‌کند و شما به راحتی در زمان معامله با و با خیال راحت  می‌توانید ارز را مبادله کنید.

علاوه بر این در سایت داتوبیت خریدار و فروشنده واقعی با هم مواجه می‌شوند و سایت هیچ گونه دخالت در قیمت گذاری ندارد و اکثراً به قیمت جهانی این مبادلات انجام می شود.

 پس با خیال راحت در این سایت ثبت نام کرده و بعد از تکمیل احراز هویت خود به راحتی با کمترین کارمزد و با سرعت بسیار بالا ارز مورد نظر خود را تهیه کنید.

 در این سایت علاوه بر احترام انواع مختلفی از ارز ها پشتیبانی می شود و شما به راحتی می توانید هر نوع ارزی را خرید و فروش نمایید.

 هم اکنون وقت آن رسیده که آموزش خرید و فروش اتریوم در سایت داتوبیت را برای شما شرح دهم:


خرید و فروش اتریوم در سایت داتوبیت


۱- بعد از ثبت نام و احراز هویت شما قادر به شارژ حساب خود خواهید بود که در ابتد باید  به “بخش مالی” و سپس “شارژ حساب” رجوع کنید که صفحه زیر باز خواهد شد در این صفحه با شارژ حساب خود از طریق “پراخت انلاین” موجودی کیف پول شما افزایش خواهد یافت.

 

خرید و فروش اتریوم ــمقاله کامل در مورد اتریوم

خرید و فروش اتریوم

  ۲- سپس وارد “ناحیه کابری شده “و بر روی “داشبورد” کلیک کنید که تمام ارزهای لیست شدده توسط داتوبیت را میتوانید مشاهده کنید برای خرید و +فروش با کلیک بر روی “خرید و فروش “وارد بازار ارز دیجیتال مورد نظر خواهید شد.

 

خرید و فروش اتریوم ــمقاله کامل در مورد اتریوم

خرید و فروش اتریوم

۳-در صفحه ی زیر شما لیست اخرین معاملات فروش اتریوم و اخرین معاملات خرید اتریوم را مشاهده میکنید که میتوانید که برای خرید ارز طبق بازه و قیمت واحد روی گزینه ی “مشاهده” کلیک کنید.

خرید و فروش اتریوم ــمقاله کامل در مورد اتریوم ، خرید اتریوم  ، فروش اتریوم

خرید و فروش اتریوم

 

۴-با کلیک بر روی گزینه ی مشاهده شما وارد صفحه زیر میشوید که بعد از وارد کردن مقدار درخواستی خود که باید بین بازه ای که فروشنده انتخاب کرده باشد، با ثبت درخواست، اعلانی برای فروشنده ارسال خواهد شد.

خرید و فروش اتریوم ــمقاله کامل در مورد اتریوم ، خرید اتریوم  ، فروش اتریوم

خرید و فروش اتریوم

 

۵-با تایید اگهی شما توسط فروشنده  در قسمت “درخواست های شما” اگهی تایید شده نمایش داده خواهد شد و شما برای اینکه وارد معامله شوید روی گزینه ی “مشاهده” کلیک کنید.

خرید و فروش اتریوم ــمقاله کامل در مورد اتریوم ، خرید اتریوم  ، فروش اتریوم

خرید و فروش اتریوم

 

 

خرید و فروش اتریوم ــمقاله کامل در مورد اتریوم ، خرید اتریوم  ، فروش اتریوم

خرید و فروش اتریوم ، خرید اتریوم ، فروش اتریوم

۶-بعد از باز شدن صفحه ی زیر بعد از وارد کردن ادرس کیف پول اتریوم خود شما میبایست گزینه ی “پرداخت از کیف پول “را  کلیک کنید تا برحسب مقدار ارزی که خریده اید از حساب کیف پول شما کسر شود.

 

 

 

 

۷-بعد از انتقال ارز توسط فروشنده “کد انتقال” را برای شما ارسال خواهد کرد که بعد از دریافت کد انتقال و اطمینان از واریز وجه دیجیتال به حساب  ارز دیجیتال خود میتوانید بر روی گزینه ی تایید “دریافت و آزادسازی وجه” کلیک کنید.

خرید و فروش اتریوم ــمقاله کامل در مورد اتریوم ، خرید اتریوم  ، فروش اتریوم

خرید و فروش اتریوم ، خرید اتریوم  ، فروش اتریوم

 

در صورتی که در مورد نحوه کار سایت داتوبیت سوالی داشتید، در صفحه سوالات متداول آنها را بیابد و یا برای ما پیامی ارسال کنید.

با توجه به نوسانات ارزهای دیحیتال و لزوم داشتن اطلاعات کافی در این حوزه مسئولیت هر گونه معامله و سرمایه گذاری در ارز های معرفی شده در داتوبیت به عهده ی کاربر میباشد. و داتوبیت هیچ توصیه در خصوص سرمایه گذاری و فعالیت در این حوزه را ندارد.

منبع: داتوبیت